Szeptember 1.-től KÖTELEZŐ a bicikliseknek!

Nem elég felpattanni a bringára – ha nem vagy megfelelően felszerelve, le fognak állítani. bicikliden legyen működő első-hátsó lámpa, csengő, fék, prizma mindezeket ellenőrizni fogják. A gyalogosátkelőknél kötelező lesz leszállni, az egyirányú utcák szabályait is szigorúan veszik, a járdán pedig semmiképp sem közlekedhetsz, hacsak nem tábla engedi. A szabályszegés eddig figyelmeztetés volt mostantól pénzbe fáj.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Dacia Spring egy kisméretű, városi elektromos autó, amely a legújabb európai biztonsági előírásoknak megfelelően már rendelkezik sávtartó asszisztenssel és sebességkorlátozó figyelmeztetéssel is. Ezeket a rendszereket egy külön gombbal könnyedén be- vagy kikapcsolhatjuk, attól függően, hogy épp szükség van-e rájuk.

Az autó motorja és az inverter az autó elejében, a motorháztető alatt kapott helyet. Itt található az opcionálisan rendelhető kábel-tároló doboz is, ha valaki szeretné külön elpakolni a töltőkábelt.

Mindkét modellváltozat, tehát a 45 és a 65 lóerős kivitel is ugyanazzal az akkumulátorral van felszerelve: ez egy 26,8 kWh kapacitású akkumulátor, amit a hátsó ülések alatt helyeztek el. Ez az akkumulátor tölthető hagyományos háztartási (hárompólusú) konnektorról, vagy 7 kW-os váltóáramú töltőről (AC), illetve akár 30 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltőről is. Egy feltöltéssel a gyári adatok szerint akár 225 kilométert is meg lehet tenni, ami az energiafogyasztás szempontjából igen kedvező – 4,6 mérföld/kWh az átlagos fogyasztása (ez kb. 7,4 kWh/100 km-nek felel meg).

Bár ez a hatótáv egy hagyományos, belső égésű motorral szerelt kisautó, például a Kia Picanto számára inkább viccesnek tűnhet, a Dacia szerint a vásárlók napi átlagban csupán négy rövidebb utat tesznek meg, összesen kb. 37 kilométernyi távolsággal. Ráadásul a felhasználók 75%-a otthon tölti az autót, így ez a modell tökéletesen megfelel egy második autónak, vagy városi ingázásra, kisebb ügyintézésekre.

Érdekes módon a vásárlók több mint fele vidéken él, és sokaknak ez az egyetlen autójuk. Noha az Egyesült Királyságban valószínűleg inkább második autónak fogják használni, vagy városi közlekedésre, a Dacia szerint Európában egyre többen döntenek úgy, hogy a Springet elsődleges járműként használják.

A Spring mérete meglepően kompakt – teljes hossza mindössze 3,7 méter, ami kb. 10 centiméterrel hosszabb, mint a Kia Picanto. Ehhez képest viszonylag tágasnak mondható belül. Az első ülések viszonylag magasra vannak beállítva, de magasságuk nem állítható. Kényelmesek ugyan, de nem biztosítanak túl sok oldaltartást. Az első üléssorban megfelelő hely jut a vezetőnek és az utasnak is, viszont magasabb sofőrök, például egy 188 centiméter magas tesztvezető panaszkodott rá, hogy a térde beleért az ablakemelő gombjába. A hátsó üléssorban szűkösebb a hely, főleg ha elöl is magas személy ül, de egy kisebb utas még éppen elfér.

A belső tér minősége nem meglepő egy ilyen árkategóriájú autónál. Sok a kemény műanyag, néha lehet hallani kisebb zörgéseket is, de az összhatás mégis barátságos, karakteres. Az infotainment rendszer kezelése egyszerű, jól átlátható. Az asszisztens rendszerek vezérlőgombjai, valamint más alapvető funkciók kapcsolói kézre esnek.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük