Az Európai országokhoz hazánk nagyon le van maradva tömegközlekedés terén! Régi géppark állomány és karbantartatlan eszközök jellemzik a hazai eszközöket! Dr. Csányi Attila tömegközlekedés szakértő szerint rendkívül jó lenne a nagyvárosokban bevezetni az időkorlátos tömegközlekedést! Mint anno co/id idején a boltba járást délelőtt az idősek, délután a fiatalok! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású 2+2-es modell egy 2,0 literes, lapos négyhengeres motort kapott, amely 197 lóerőt és 151 lb-ft nyomatékot ad le. A hatfokozatú manuális váltó alapfelszereltség, de hatfokozatú automata váltó is elérhető.
Bár a Toyota öröksége tartalmazza a Celica-t, a Supra-t és az MR2-t, a gyártó átesett egy olyan időszakon, amely olyan mindennapi volt, hogy a GT86 szívünkhöz közeli lehetséges helye szinte újdonságnak tűnik.
Mindezek ellenére a gyártó három kijelölt kritériuma a GT86-ra (amelyet a Subaru BRZ-vel közösen fejlesztettek) úgy hangzik, mint egy purista manifesztó: hátsókerék-hajtás, nincs turbófeltöltés, normál gumik – akárcsak a Mazda MX-5 esetében.
A cél, ahogy azt ragyogóan megerősíti, a vezetőközpontú szórakozás volt.
A részletekbe való belemerülés jellemzően a gonoszt tárja fel a Toyota hatalmas és bonyolult skálájában rejlő gazdaságosságokban, de a Toyota GT86 esetében a közös alkatrészek használata mindössze kilenc százalékra csökkent. Ha bizonyítékra van szükség a gyártó óriás lelkesedésére a projekt iránt, az elsősorban ebben a számadatban rejlik.
A következő szám, amit figyelembe kell venni, az 86. Csak egy tisztelgés az AE86 előtt, ugye? Nem. Az 86 mm-es „négyzetes” átmérő mind a hengerfúrásra, mind a löketre vonatkozik a 197 lóerős, 2,0 literes, vízszintesen elhelyezkedő négyhengeres motorban, amely korábban az inline négyhengeres motorban szerepelt, ami a Celicát és az MR2-t hajtotta. Még az autó kiemelkedő, króm végekkel ellátott kipufogócsövei is 86 mm átmérőjűek.
A Toyota számokhoz való rendkívüli ragaszkodása elsőre talán jelentéktelennek tűnhet, de valójában azt jelzi, hogy egy szélesebb körű erőfeszítést tesznek arra, hogy mindent a lehető legprecízebben megoldjanak az autón.
A Subaru boxermotorját választották, mert annak konfigurációja lehetővé tette, hogy kompakt és könnyű legyen, valamint alacsonyabbra (és hátrébb) kerüljön beépítésre, ami ultralow, 460 mm-es tömegközéppontot eredményezett.
Egy magas fordulatszámon pörgő egységet specifikáltak, így a boxert módosították, hogy 7400 rpm-ig pörögjön. Annak érdekében, hogy a kézi váltó hatfokozatú, átdolgozott változatánál a gyors váltásokat tökéletesen megoldják, a Toyota öt különböző prototípust tesztelt.