A Le Figaro szerint a hír alapja egy X-bejegyzés, amit egy ismeretlen „Stornsen” nevű felhasználó tett közzé Ferenc pápa halála után egy nappal. A bejegyzést a Le Monde kritika nélkül átvette.
A Le Figaro elérte Erdő Pétert, aki kategorikusan tagadta a vádat:
„Soha nem mondtam ilyet Sarah bíborosról vagy Macronról. Ez hazugság.”
ÉS EZ MÉG SEMMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Jaguar ugyan nem büszkélkedhet olyan hosszú kombi hagyománnyal, mint prémium riválisai, de vezető formatervezője, Ian Callum legalább elmondhatja magáról, hogy a kezdetektől jelen volt. Az X-type Sportwagon – a Jaguar első kombija – volt az egyik első sorozatgyártású modell, amely Callum mesteri vonásait viselte. Az XF, ívelt és izmos formáival, legalább ilyen elegánsan viseli a meghosszabbított tetővonalat.
A nagyobb tető megtámasztása érdekében a Sportbrake változat a B-oszloptól hátrafelé teljesen új. Ennek ellenére a markáns, körbefutó vállvonal és a hátrafelé szűkülő tetővonal megőrzik az XF karcsú, feszes testalkatát. A tengelytáv nem változott – a kombi ugyanarra a padlólemezre épül, mint a szedán –, de a hozzáadott lemezfelület valamivel nagyobb jelenlétet kölcsönöz az autónak.
A motorháztetőn található „power bulge” – az izomerőt sugalló domborulat – már az alapváltozaton is megjelenik, tovább erősítve a sportos megjelenést.
Ez, valamint a praktikusabb kialakítás egyértelműen az előnyök közé sorolható. A hátrányok közé viszont be kell számítani a többletsúlyt: a Sportbrake a mi méréseink szerint átlépte a kéttonnás határt, ami jelentős növekedés a szedán 1800 kg-jához képest. Ennek ellensúlyozására – és a vásárlók megnövekedett elvárásai miatt – a Jaguar lecserélte a szedán alapból járó tekercsrugóit hátul önszintező légrugókra. A gyártó szerint ez a megoldás, a hasonló torziós merevséggel együtt, lehetővé teszi, hogy az autó megőrizze az XF limuzin elismert vezetési élményét és gördülési komfortját.
A motorkínálat ismerős lehet a márka rajongóinak: az összes négyhengeres és V6-os dízelmotor átkerült a limuzinból, mindegyikhez nyolcfokozatú, ZF gyártmányú automata váltó kapcsolódik. A kisebb teljesítményű, 161 lóerős változat (55,4 mpg fogyasztással és 135 g/km CO₂-kibocsátással) a legnépszerűbb vásárlói választás, bár a többi motorváltozatnak is megvannak a maga előnyei.
Az XF Sportbrake hat felszereltségi szinttel érhető el: SE, SE Business, Luxury, Portfolio, Premium Luxury, Sport és S. Azonban nem mindegyik kombinálható minden hajtáslánccal, így a vásárlók nem biztos, hogy minden esetben szabadon választhatnak. Az alapfelszereltség része a stop-start rendszer, könnyűfém felnik, kétzónás klímaberendezés, elektromosan állítható ülések, esőérzékelő ablaktörlők, Bluetooth-csatlakozás és tolatóradar is.