Macron valóban fogadta a bíborosokat, de összeesküvésről szó sincs. Erdő Péter nevét pedig teljesen alaptalanul emlegették. A magyar nagykövetség is megszólalt:
„Ez az információ teljesen hamis” – közölte Habsburg–Lotharingiai Eduárd Károly nagykövet.
Elmondása szerint a Vatikánban senki nem foglalkozik a híreszteléssel, a bíborosok a konklávéra készülnek, nem politikai manőverekre.
A botrány jól mutatja, milyen veszélyes lehet egy hamis bejegyzés, ha a sajtó felelőtlenül kezeli. Az igazság alulmaradt a szenzációval szemben – egyelőre.
VIA index
Ez is érdekelhet:
A Jaguar XF Sportbrake utasterének legfőbb különbsége a szedán változathoz képest természetesen hátul érezhető. A megújult hátsó kabin legszembetűnőbb előnye az új, kevésbé ívelt tetővonal által nyert plusz 48 mm-nyi fejtér, ami kézzelfogható javulást jelent az utasok kényelme szempontjából.
Míg korábban az XF utasai egy puha tapintású, de szűkös kabinban utaztak, amelybe csak a szedán karosszéria keskeny ablakain keresztül szűrődött be a fény, a Sportbrake változat utasai szögletesebb, világosabb, szinte Range Rover-szerű ajtókeretekkel, újratervezett ülésekkel és bőséges fejtérrel gazdagodtak.
A középkonzol fényes felülete sajnos könnyen gyűjti az ujjlenyomatokat és maszatokat, de ettől eltekintve a hátsó ülések mögötti élmény számottevően javult, így az új változat nem csupán azok számára lehet érdekes, akik extra csomagteret keresnek, hanem minden XF-vásárló számára megfontolandó alternatíva.
A plusz raktér természetesen adott, de elsőre nem olyan szembetűnő. A hátsó ülések felhajtott állapotában, a rolós csomagtérfedél alatt a Sportbrake alig kínál többet az XF szedán 550 literes csomagtartójánál. Ha azonban a csomagokat a hátsó ablakvonal fölé is pakoljuk, lényegesen több hely áll rendelkezésre. Összességében a csomagtér mérete versenyképes a BMW 5-ös Touring és az Audi A6 Avant modellekkel szemben, bár a Mercedes E-osztály kombi e téren továbbra is fölényben van. A sík padló, a sínrendszeres rögzítési lehetőségek és a motoros csomagtérajtó mind a Sportbrake praktikumát növelik.
Az igazi meglepetést azonban a csomagtartó oldalában található távirányítós karok húzása jelenti, amelyek lehajtják a 60/40 arányban osztható hátsó üléseket, és így egy elegánsan burkolt, 1970 mm hosszúságú rakodófelületet tárnak fel – a teljes kapacitás pedig eléri az 1675 litert.
Visszaülve a vezetőülésbe, az XF élmény ugyanaz, mint a szedánban: elegáns, kényelmes és puha hangolású, bár kissé kezd régies hatást kelteni. A 2008-as modell merész stílusvilága – élénk fényekkel és markáns vonalakkal – mára némileg megkopott, de ez inkább csak alapos vizsgálódás után tűnik fel. Mindennapi használat közben a Jaguar XF Sportbrake továbbra is egy kimondottan kellemes és megnyerő autó.