„Most élőben fogom elveszíteni a homeopátiás szüzességemet” – mondta rezzenéstelen arccal a doktor, majd figyelmeztetett:
„Ezt senki ne csinálja utánam!” A nézők megdöbbentek, a szakma kettészakadt! Félelmetes élő demonstráció a tudomány nevében.
Az eset során semmi sem volt megrendezett: Dr. Novák valódi szándékkal akarta s*kkolni a közvéleményt. Egy olyan készítményből vett be egy egész dobozzal, amely a gyártók szerint már néhány szem esetén is óvatosságot igényel.
NÉZD MEG, MÍG LE NEM TÖRLIK! ITT A VIDEÓ!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Méretét tekintve a Kia Niro a gyártó crossover kínálatában a Sportage alá pozicionált modell.
Megjelenése – amely a Peter Schreyer-féle dizájniskola újabb darabja – ismerős lehet: az orr-részen a márka legújabb „tigrisorr” hűtőrácsa látható, míg a hátsó rész finoman lejt, kiemelve a vaskos kerékíveket. Az összkép kissé semleges, sőt, kifejezetten jellegtelen, bár a 2020-as ráncfelvarrás némi frissességet hozott az alsó lökhárító alá helyezett, tetszetős LED-es nappali menetfénnyel.
A Niro egy olyan padlólemezre épül, amelyet kifejezetten az elektromos hajtáslánc elemeinek – így például a villanymotor és az akkumulátor – elhelyezésére alakítottak ki. Ez a struktúra képes befogadni nemcsak az öntöltő hibrid rendszer kisebb kapacitású egységeit, hanem a plug-in hibrid változat nagyobb, illetve a Kia e-Niro teljesen elektromos modellje még komolyabb akkupakkját is.
Mivel ezek a rendszerek óhatatlanul extra tömeggel járnak, a mérnökök különösen ügyeltek a szerkezet tömegének kordában tartására: a váz 53%-ban nagy szilárdságú acélból készül, emellett az autó motorházteteje, csomagtérajtaja, első lökhárítója és több futómű-alkatrésze alumíniumból készült. Az A- és B-oszlopok, valamint a kerékjárati ívek forrópréselt acélt kaptak, a nagyobb merevség érdekében. A futómű elöl MacPherson rugóstag, hátul pedig több lengőkaros felfüggesztés.
A platform kialakításának köszönhetően a 45 literes üzemanyagtartály és az 1,56 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor – amely mindössze 33 kg tömegű, így az egyik legkönnyebb és leghatékonyabb a Kia szerint – a hátsó ülések alatt, egymás mellett kapott helyet.
Az üzemanyag egy 104 lóerős, 1,6 literes benzinmotort táplál, míg az akkumulátor egy 43 lóerős elektromos motort lát el energiával, amely a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba van integrálva. A rendszer működése a Toyota Priuséhoz hasonló: a villanymotor párhuzamosan működik a belső égésű motorral, és az autó csak nagyon rövid ideig képes tisztán elektromosan haladni, ezért is nevezik ezt „öntöltő hibridnek”. A plug-in hibrid változat a konnektorról is tölthető, és a nagyobb, 8,9 kWh-s akkumulátorának köszönhetően akár 58 km-es tisztán elektromos hatótávval is rendelkezik.
A sebességváltó – amely a Ceed 7 fokozatú egységén alapul – kulcsszerepet játszik a benzin- és villanymotor összehangolt működésében. A rendszer az első kerekeket hajtja, és a gyártó szerint gyorsabb, hatékonyabb és közvetlenebb, mint a sok hibrideknél alkalmazott fokozatmentes (CVT) megoldások.
A hibrid és a PHEV változat összesített teljesítménye 139 lóerő és 265 Nm, viszont fontos tudni, hogy ezek az értékek csak első fokozatban érhetők el, így a sportos elvárásokat érdemes visszafogni.
A motor – akárcsak a Prius esetében – az Atkinson-ciklus szerint működik, ami hatékonyabb üzemet tesz lehetővé, és a Niro is használ fékezési energiavisszanyerő rendszert, amely segít az akkumulátor töltésében. A Kia átlagos fogyasztást 4,8 l/100 km-re, a CO₂-kibocsátást 110 g/km-re adja meg (WLTP), ami bár nem rossz, de elmarad a Prius kedvezőbb értékeitől – igaz, az egy jóval kevésbé SUV-szerű modell.
A plug-in hibrid hajtáslánc megegyezik az öntöltő verzióéval, azzal a különbséggel, hogy nagyobb akkumulátort kapott. Ez lehetővé teszi a 36 mérföldes (kb. 58 km-es) elektromos hatótávot, valamint egy kicsit túlzó, több mint 200 mpg (kb. 1,4 l/100 km) hivatalos fogyasztási értéket. Természetesen ez nagyban függ a használattól – hosszabb, autópályás utak esetén a két Niro-változat fogyasztása gyakorlatban alig tér el egymástól.