Az akció célja nem más volt, mint leleplezni a homeopátiát, amelyről az Európai Akadémiák Tudományos Tanácsadó Testülete is kijelentette:
„Nincs bizonyíték a gyógyító hatására, nem tekinthető tudományos alapokon nyugvó terápiának.”
A műsorban Dr. Novák vitapartnerként a homeopátiát képviselő dr. Gelléri Juliannával csapott össze. A feszültség tapintható volt – de a tettre senki sem számított.
Az élő adás után a doktor Facebook-oldalán számolt be állapotáról, miszerint jól van.
A VIDEÓT IDE KATTINTVA TUDOD MEGTEKINTENI!
VIA YT
Ez is érdekelhet:
Nehéz lenne elképzelni egy olyan autót, ami jobban tükrözné a saját korának szellemét, mint az új Kia Niro.
Először is, a Niro abba a kategóriába tartozik, amit a családok manapság a leginkább keresnek: kompakt crossover – elvileg olyan praktikus, mint egy emeletes babakocsi, és legalább háromszor olyan kívánatos.
„Egy ilyen okosan kialakított crossover vonzó lesz azoknak, akik mindig is a Priust tartották túlságosan praktikusatlannak.”
Matt Saunders, menetpróbaszerkesztő
Másodszor, a Kia minden téren érzékenyen reagál a környezettudatos közlekedés iránti igényekre. A Niro elérhető hibrid változatban (mint jelen tesztben), plug-in hibridként, valamint tisztán elektromosként, utóbbi Kia e-Niro néven. Olyan divatos és környezettudatos választás, mint egy szójából készült kasmír dzseki.
A Niro volt a Kia első hibridmodellje, amely elérhetővé vált az Egyesült Királyságban, és azóta az elektrifikációs paletta látványosan bővült: Kia Soul, Ceed, X-Ceed, Sorento – mind kaphatók valamilyen villamosított hajtáslánccal. Emellett ott az EV6, amely csúcsváltozatában már 577 lóerős és teljesítményével akár a Porsche Taycant is megszorongatja. Nem meglepő, hiszen a Kia anyacége, a Hyundai Motor Group, már több mint 20 éve foglalkozik alternatív hajtásláncokkal.
A Niro nem egy már meglévő modell késői elektrifikált változata – teljesen új, dedikált platformra épül, amely lehetővé teszi mindháromféle villamosított hajtáslánc befogadását.
Ez persze önmagában még nem teszi feltétlenül vonzóvá a modellt – különösen egy olyan szegmensben, ahol mára számtalan hagyományos alternatíva közül választhatunk. Egy 2020-as enyhe frissítés ugyan segített versenyképesen tartani a modellt, de ez csupán némi külső és belső ráncfelvarrásra korlátozódott. Méretében a Niro a Sportage alá pozícionálódik a Kia crossover kínálatában.
A megjelenés – Peter Schreyer munkája – ismerős: az orr-részen a márkára jellemző „tigrisorr” hűtőrács új verziója, hátul pedig enyhén lejtő tetőív és markáns kerékjárati ívek. Bár a forma inkább szabványos, mint emlékezetes, a 2020-as modellfrissítés néhány mutatós LED nappali menetfényt adott az első lökhárító alá.
A platform kialakítása lehetővé teszi az elektromos komponensek – például a motor és az akkumulátorcsomag – befogadását, nemcsak az öntöltő változatnál, hanem a nagyobb kapacitású plug-in hibridnél, sőt az e-Niro tisztán elektromos rendszerénél is.
Az extra súly elkerülhetetlen, de a Kia erre is figyelt: az alváz 53%-ban nagy szilárdságú acélból készül, a motorháztető, csomagtérajtó, első lökhárító és egyes futómű-elemek pedig alumíniumból, a tömegcsökkentés jegyében. Az A- és B-oszlopokat, valamint a kerékjáratokat megerősített acél teszi még merevebbé.
A platform ügyes csomagolásának köszönhetően a 45 literes üzemanyagtartály és a 1,56 kWh-s lítium-ion akkumulátor (amely mindössze 33 kg – a Kia szerint az egyik legkönnyebb és leghatékonyabb rendszer) egymás mellett elférnek a hátsó ülések alatt.
A benzinmotor egy 1,6 literes, 104 lóerős egység, amit egy 43 lóerős elektromos motor egészít ki, amely a hatfokozatú duplakuplungos automata váltóba van integrálva. A rendszer működése hasonló a Toyota Priushoz: a villanymotor párhuzamosan dolgozik a benzinmotorral, és csak rövid ideig képes tisztán elektromos hajtással működni – ezt nevezzük ma „önmagát töltő hibridnek”.
A plug-in változat viszont hálózatról is tölthető, és a nagyobb, 8,9 kWh-s akkumulátorával akár 58 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromosan – ami már valóban használható hatótáv a mindennapokban.