Az új „eljárás” apropója Hajdú Péter és az RTL közötti vita, amely egy búcsúbeszéd miatt robbant ki. A csatorna szerint Hajdú súlyosan megsértette a határokat, ezért retorzió várhat rá – míg ő maga perre vinné az ügyet. A történet szálai visszanyúlnak Erős Antóniához, hiszen évekkel korábban hasonló belső vitát váltott ki az ő megjegyzése is. Akkor még elsimították a helyzetet, ám most sokan kérdezik: vajon miért ítélik meg másként ugyanazt a határsértést?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Santa Fe időeredményben meglehetősen jól teljesít más hétüléses SUV-okkal összehasonlítva. Teljesen tankolva és kétüléses kivitelben a Hyundai dicséretes 8,7 másodperc alatt gyorsult 48-ról 112 km/órára. Összehasonlításképpen, a 2015-ben tesztelt Land Rover Discovery Sport (188 LE, 435 Nm, 1863 kg) 0,3 másodperccel lassabb volt; a Skoda Kodiaq (148 LE, 1751 kg) ezzel szemben 1,4 másodperccel maradt el a Santa Fe tempójától.
Az, hogy a Hyundai több mint felveszi a versenyt két kedvenc autónkkal, azt mutatja, hogy a valós világban nyújtott teljesítmény tekintetében semmivel sem marad el. És bár a teljesítmény közvetítésének módja távol áll attól, hogy izgalmas legyen, mint amire egy ilyen autótól számítanánk, mégis elég van benne ahhoz, hogy a Santa Fe gyengéd erőt árasszon, és meggyőzzön arról, hogy vontatásra is könnyedén bevethető. A nyolcfokozatú automata sebességváltó nagyrészt okosan kalibrált, és lehetővé teszi, hogy könnyedén és kevés késéssel kihasználjuk a Santa Fe 540 Nm nyomatékbőségét – amely 1750-2750 fordulat/perc között oszlik el. Ha menet közben megnyomjuk a gázpedált, a visszaváltás elég sürgető, míg a következő felváltásokat, ahogy a tempó növekszik, ügyesen hajtja végre a rendszer.
Az automata sebességváltó csak egyszer mutatott akadozást a nyomaték meghajtott kerekekhez való irányításában, ez pedig a rajtvonalról indulva történt, ahol egy nehéz jobb lábbal egy kis megcsúszás keletkezett, mielőtt megfelelően bekapcsolódott volna. Ennek ellenére a Hyundai így is 9,3 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára, ami majdnem jobb, mint a riválisoké.
A motor kifinomultsága és a hangszigetelés is lenyűgöző. Bár itt kevés dolog fedi el azt a tényt, hogy a motorháztető alatt egyértelműen egy dízelmotor található, egyenletes 110 km/órás sebességnél a hangtechnikai berendezésünk 64 dB-es utastéri zajszintet mért. Ugyanez a berendezés, ugyanazon a sebességnél, mind a Land Rover Discovery Sportban, mind a Skoda Kodiaqban 67 dB-t mért.
Ha negyedik fokozatban teljesen felpörgeted a főtengelyt a maximális fordulatszámig, ez az udvariasságérzet jelentősen csökken. A motor kétségtelenül nem egy nagy teljesítményű vagy különösebben rugalmas, de nem szabad, hogy túlságosan zavaróvá váljon egy olyan váltó, amelyik már 4250-es fordulatszám elérése előtt felkapcsolt.