Változik a nyugdíj júliustól!

Az élettársak számára lényegében lezárják a korábbi rugalmas rendszert: csak azok számíthatnak özvegyi nyugdíjra, akik legalább egy éve folyamatosan együtt éltek és közös gyermeket vállaltak, vagy tíz éve élnek együtt úgy, hogy egyikük sem házas. Ha valaki hivatalosan házasságban van – akár csak papíron –, az élettársi kapcsolat többé semmit sem ér a rendszer szemében.
A külön élő házastársak státusza is kikerül a törvényből, mintha sosem léteztek volna: nekik nem jár majd özvegyi nyugdíj. Az elváltak pedig csak akkor kaphatnak ideiglenes ellátást, ha bíróság által megállapított vagy ténylegesen fizetett tartásdíjat kaptak.
Végleges özvegyi nyugdíjhoz ennél is szigorúbb feltételeket írnak elő:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ennek ellenére a Kia Rio még mindig egy nagyon megbízható kisautó, és azok a vásárlók, akik számára a legfontosabb a problémamentes, egyszerű autótulajdonlás, valószínűleg vonzónak találják majd a modell kifogástalan megbízhatósági mutatóit és a Kia által kínált iparágvezető, hét évre szóló garanciát, ami nyugalmat biztosít.
Ami a motorokat, teljesítményt és vezetési élményt illeti, a Rio kínálatában egyértelműen a takarékos dízelek emelkednek ki, míg a benzines motorok kissé gyengének bizonyulnak. A Kia Rio vezetése összességében rendben van, alváza meglepően tehetséges és élénk, és országúton haladva egész élvezetes lehet vezetni. A gyenge pont azonban – ahogyan a Kia más modelljeinél is – a kormányzás: túlságosan könnyű, szivacsos és élettelen, így a sofőr nem igazán érzi, mire képes az autó futóműve. Lehet, hogy ez nem a legfontosabb szempont egy megfizethető, kis családi autó esetében, de ha más szupermini kategóriás autók – például a Ford Fiesta vagy a Mazda 2 – tudnak élvezetes és közvetlen kormányzást nyújtani, akkor a Kia-nak is meg kellene oldania ugyanezt.
Az utazási komfort a legtöbb útfelületen kellemesen lágy, bár ha valaki nagyobb könnyűfém felnikkel szeretné sportosabbá tenni az autó megjelenését, az a kényelem rovására mehet.
A motorválasztékot tekintve jelenleg a dízel változat a vonzóbb opció. Az apró 1,1 literes CRDi dízelmotor meglepően jól teljesít, és jó fogyasztási adatokkal kecsegtet. Normál használat mellett csendesen morog, viszont ha erősebben hajtjuk, hangosabbá válik. A 74 lóerős teljesítménye nem kiemelkedő, de a 180 Nm-es nyomaték – ami jóval magasabb, mint az 1,25 literes benzinmotoré – kellemes középtartománybeli gyorsítást biztosít.

A kínálat leggyorsabban gyorsuló modellje a 107 lóerős, 1,4 literes benzinmotoros Rio, amely 11,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, de ennek a változatnak is hiányzik a megfelelő nyomaték, így a mindennapi használatban továbbra is az 1,1 literes dízel az élhetőbb társ.
Lehetőség van a nagyobb teljesítményű, 89 lóerős 1,4 CRDi dízelre is, amely 240 Nm nyomatékot kínál, de ez néhány száz fonttal drágább, és a fogyasztása is magasabb, mint a kisebbik dízelé. Ugyanakkor azoknak, akik főként városban közlekednek, érdemes lehet az 1,25 literes benzinmotort választani, mivel ez majdnem 1 500 fonttal olcsóbb, mint az 1,1 CRDi, és a dízel verziónak évekbe telhet, mire visszahozza a többletköltséget az üzemanyag-megtakarításon keresztül.
Fogyasztás, CO2 és fenntartási költségek tekintetében az 1,1 literes CRDi dízelmotor rendkívül gazdaságos – ez kínálja a legjobb fogyasztási adatokat és a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátást. A vásárlók ugyanakkor több változat közül is választhatnak. Ha ezt a motort az alapfelszereltségű „1” verzióval rendeljük, akkor a Kia 3,3 literes fogyasztást (85 mpg) és mindössze 86 g/km-es CO2-kibocsátást ígér. Viszont ha valaki a magasabb felszereltségű 1 Air, 2 vagy SR7 változatot választja ugyanazzal a motorral, akkor a hatékonyság valamelyest csökken: a fogyasztás 3,6 literre (78 mpg) nő, a károsanyag-kibocsátás pedig 94 g/km-re emelkedik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük