Változik a nyugdíj júliustól!

A halál előtti 10 évre visszamenőleg kell bizonyítaniuk a megfelelő életkort vagy egészségi állapotot, és a folyamatos tartásdíjfizetést.
Az új szabályrendszer külön figyelmet szentel azoknak, akik idősebb partnerrel házasodnának a nyugdíjra jogosultság reményében. Az állam a rövid, „nyugdíjvadász” házasságokat keményen megnyirbálja: csak akkor lesz járadék, ha a házasságból közös gyermek születik, legalább 5 évig tart a frigy, vagy a házasság és az azt megelőző élettársi együttélés együtt elér legalább 10 évet. A kormány így egyértelmű üzenetet küld: a gyorsan kötött házasságok mögött ne keress senki pénzügyi menekülőutat, mert a kasszát lezárják előtted. Az új rendszerrel a költségvetés megkímélését és a jogosultak számának radikális csökkentését célozzák, egyúttal feladva azoknak, akik eddig a meglévő szabályok kiskapuit használták ki.

VIA Hóvége

Ez is érdekelhet:

Zavarosnak tűnik? Pedig nem kell annak lennie: a különbség a károsanyag-kibocsátásban semmilyen hatással nincs az éves közúti adóra ennél a kis hengerűrtartalmú dízel Kia Riónál, mivel még mindig a varázslatos 100 g/km-es határ alatt marad, így továbbra is mentesül a VED (azaz a brit gépjárműadó) alól. Ráadásul kevés vezető fogja észrevenni a hivatalosan megadott fogyasztásban szereplő 8 mpg-nyi visszaesést, amikor a valós fogyasztási adatokat összeadják.
Ami igazán furcsa, az az 1,4 literes CRDi dízelmotor. Ugyanazzal az ISG start-stop rendszerrel van felszerelve, mint az 1,1-es változat, és mivel valamivel nagyobb, illetve elméletileg kevésbé van kihasználva, azt gondolhatnánk, hogy legalább ugyanannyira takarékos – de nem így van. A hivatalos adatok szerint átlagosan 3,8 liter/100 km-t fogyaszt (74 mpg) és 98 g/km CO2-t bocsát ki. Ez még mindig nagyon kedvező érték, és továbbra is adómentességet jelent, de a 11 mpg-nyi különbség fogyasztásban meglepően nagynak tűnik.
A benzines motorok esetében is akad ellentmondás. Azt várnánk, hogy az 1,25 literes változat a legtisztább és leghatékonyabb, de nem ez a helyzet. Valójában pontosan ugyanolyan, 56 mpg-s fogyasztást ígér, mint az 1,4-es benzinmotor, és 1 g/km-rel magasabb a CO2-kibocsátása, 115 g/km. Ismételten nincs különbség az adózásban – mindkét modell esetében 30 font évente –, viszont a valós vezetési körülmények között, figyelembe véve az 1,25-ös gyenge teljesítményét, az 1,4-estől várnánk jobb napi fogyasztási értékeket.

A biztosítási besorolásokat tekintve kevés olcsóbban biztosítható autó van, mint a Kia Rio. Az 1,25-ös és az 1,1 CRDi változatok a 2-es és 3-as biztosítási csoport környékén mozognak, míg a csúcsfelszereltségű 1,4-es benzinmotoros modell legfeljebb a 9-es csoportba esik.
Ami az értékcsökkenést illeti, szakértői becslések szerint három év után a Kia Rio újkori értékének körülbelül 38,8 százalékát őrzi meg, ami kissé elmarad a kis családi autók átlagától. Az olyan versenytársak, mint a Skoda Fabia, a Honda Jazz vagy a Volkswagen Polo jellemzően 42 százalék körüli értéken maradnak – még akkor is, ha figyelembe vesszük a Kia hét évre szóló, bőkezű garanciáját. Emiatt a személyi lízing (PCP) vonzóbb megoldás lehet, hogy védjük befektetésünket.
Az utastérben a Rio egyszerű és letisztult, de masszívan összerakott. A vásárlók pedig számos modern extrával bővíthetik. A 2015-ös frissítés előtt a Rio belső tere leginkább a funkcionalitásról szólt: a luxust egy USB-csatlakozó és kormányra szerelt audióvezérlők jelentették, nagyjából ennyi. A modellfrissítés viszont modernizálta az autót. Bár az összeszerelés mindig is megbízható volt, a műanyagok minősége és a dizájn is látványosan javult. Az új kormány, amely a Cee’d modellből származik, rengeteg gombot és vezérlőt kapott, ezzel komoly javulást hozott a beltér hangulatába. A műszerfal fő felületei puha tapintású anyagokat kaptak, ami szintén sokat számít. Mindezek ellenére a kabin elrendezése nem különösebben izgalmas, és nem éri el a Volkswagen Polo vagy az új Honda Jazz szintjét, de versenyképes marad.
Alapfelszereltségként jár a fedélzeti számítógép, elektromos első ablakok és elektronikus menetstabilizáló. Az 1 Air változat már légkondicionálót is kínál, a Rio 2 pedig könnyűfém felnikkel, elektromos tükrökkel LED irányjelzőkkel, ködlámpákkal, bőrborítású kormánnyal, kartámasszal és hűthető kesztyűtartóval érkezik. A 3-as szint automata klímát, parkolószenzorokat, nagyobb felnit, fűthető üléseket és automata ablaktörlőket kínál, míg a csúcsmodell, a Rio 4 bőrüléseket, kulcs nélküli indítást és fűthető kormánykereket is tartalmaz.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük