Elérkezett az ATM-ek érintés nélküli új korszaka, amely számos nagy országban áttörést hozott a pénzügyi szolgáltatások terén. Azonban nem minden bank kínálja még ezt a lehetőséget. A szakértők szerint ez a technológia segít megelőzni a klónozást, így a kártyánk is védve van a lehetséges csalásokkal szemben.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A valós mérlegelés szerint az Avenger 1601 kilogrammot nyom, ami ugyan nem számít kirívóan nehéznek a kategóriában, mégis jelentős súlytöbbletet jelent az 1.2 literes benzines változathoz képest, amely gyári adat szerint mindössze 1182 kg. Ez a különbség természetesen az akkumulátorcsomagnak tudható be, bár az elektromos modell alacsony súlypontja előnyt jelenthet a menetdinamika és a stabilitás szempontjából.
Külsőre a tervezők igyekeztek némi robusztus, „keményfiús” megjelenést kölcsönözni a modellnek, de a valódi terepjáró-elemek, mint például a kőfogó lemezek vagy a differenciálzárak, nem kaptak helyet a felszereltségi listán. A Jeep Avenger – ellentétben például a híres Wranglerrel – nem kapta meg a gyártó „Trail Rated” minősítését, amelyet azok a modellek érdemelnek ki, amelyek bizonyították terepjáró képességeiket az embert próbáló Rubicon Trail-en.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Avenger teljesen alkalmatlan lenne a terepre: a legtöbb kompakt elektromos crossoverhez képest jóval messzebbre juthatunk vele földutakon és enyhébb off-road körülmények között. Ennek egyik oka az, hogy bár terepszögei nem veszik fel a versenyt mondjuk egy Suzuki Jimnyvel, a rövid első és hátsó túlnyúlások, a kellően nagy hasmagasság és a rövid tengelytáv miatt meglepően jók a megközelítési, átlépési és elhagyási szögei.
További terepes jellemző a SelecTerrain rendszer, amely különböző menetmódokat kínál, például hóra, sárra és homokra optimalizált beállításokat. Igaz ugyan, hogy ezek a módok elsősorban az elektronikus stabilitás- és kipörgésgátló rendszerekre támaszkodnak, és nem képesek csodákra a legdurvább körülmények között, de egy nehézkes szituációt képesek érezhetően megkönnyíteni. A kompromisszumot talán a hatékonyságra optimalizált, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok jelentik, amelyek kevésbé ideálisak laza talajon, mint mondjuk egy durvább mintázatú, dedikált terepgumi.