Az új technológia – amely jelenleg csak néhány országban érhető el – lehetővé teszi a rövid hatótávolságú vezeték nélküli kommunikációt két eszköz között. Amikor két NFC-képes rendszer közeledik egymáshoz, a digitális eszköz automatikusan aktiválódik. Az újítás fő előnye, hogy megkönnyíti a bankszámlák lekérdezését és használatát anélkül, hogy a bankkártyát fizikailag be kellene helyezni az ATM-be.
Forrás: MSN / FB / IG
Ez is érdekelhet:
Közel 270 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomaték és a hatékonyságra optimalizált abroncsok – jelen esetben a Goodyeartől – együttese könnyen eredményezhetne tapadási problémákat, különösen nedves útfelületen, ahogyan azt mi is tapasztaltuk, amikor teljesítménytesztnek vetettük alá az autót. Ilyen körülmények között nem ritka, hogy egy erőteljes villanyautó kerekei könnyen megcsússzanak induláskor vagy gyorsítás közben.
A Jeep Avenger azonban meglepő módon mentes az ilyen jellegű problémáktól. Ez nem csupán a hajtáslánc intelligens szabályozásának köszönhető, hanem annak is, hogy az autóban található nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátorcsomag nemcsak energiaforrásként szolgál, hanem lényegében egyfajta kiegészítő kipörgésgátló szerepét is betölti. A technológia úgy dolgozik, hogy a teljesítményt precízen adagolja a kerekek felé, minimalizálva ezzel a kerékcsúszást, különösen rosszabb tapadási viszonyok között.
Ahogy azt hamarosan látni fogjuk, az Avenger a kanyarvételezés során meglepően jól leplezi jelentős saját tömegét, de ha egyenes vonalú gyorsulásról van szó, az akkumulátor súlya határozottan érezhető. Maga a gázreakció meglehetősen jó: alap vezetési módban már kellően gyors és közvetlen, míg Sport módba kapcsolva érezhetően élesebbé válik, szinte „harapós” lesz, ugyanakkor az ezt követő gyorsulás már inkább egyenletes, mint lehengerlő. Ezt jól mutatja a mért 0–96 km/h-s gyorsulási időnk, amely 8,3 másodperc volt – nem rossz, de nem is különösebben izgalmas ebben a kategóriában.
Összehasonlításként: az MG 4 EV 7,1 másodperc alatt éri el ugyanezt a tempót, míg a Smart #1 mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 60 mérföld/órára. Igaz, ezek a modellek lényegesen erősebbek, mint a Jeep, ám még így is nehezebbek, és ami még érdekesebb, hasonló felszereltség mellett nem kerülnek többe. Sőt, az MG 4 kifejezetten olcsóbb.