Végzetes autóbalesetet okozott Gáspár Zsolt!

Csak később tudta elmondani nyilvánosan, mi történt, a szeptemberi napon Nógrádmegyer útjain. Egy idős kerékpáros, aki ráadásul családi ismerős volt, az ő hibájából vesztette életét – túl gyorsan vezetett, és nem emlékszik minden részletre. Elítélték másfél évre, de elnöki kegyelmet kapott. Nem mert hazamenni, máshol bujkált a szégyen és a gyász elől. Azóta sem tudta igazán feldolgozni azt a régi szeptemberi napot.
Elmondta a kártérítésről:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az utazási élmény a Range Rover Velar esetében lenyűgözően sima, legyen szó alacsony vagy magas sebességről – rendkívül kevés rezgés jut be az utastérbe. A jármű jó úttartással rendelkezik, amely hosszú távú autózások során stabilitást és magabiztosságot biztosít, miközben a kanyarokban is megelőzi az utasok jobbra-balra dobálását. Ennek ellenére a felfüggesztés kellően lágy ahhoz, hogy kiszűrje a brit utak legrosszabb minőségű felületeit és a legdurvább kátyúkat is.
A Velar nemcsak kifinomult és kényelmes, de meglepően élvezetes is vezetni, különösen méretéhez képest. Ezt főként a határozott visszajelzést adó kormányzásnak, a kiegyensúlyozott futóműnek és a magabiztos kanyarvételnek köszönheti. Annak ellenére, hogy a tesztautón négyévszakos gumik voltak, a tapadásra sem lehetett panasz.
A menetkomfort tovább fokozható kisebb átmérőjű felnik választásával, azonban a Velar egyszerűen fantasztikusan néz ki a nagyobb kerekeken – sok vásárló vélhetően hajlandó lesz elviselni némi kényelmetlenséget annak érdekében, hogy autója látványos legyen az utakon és parkolva is.

Ami a gyorsulást és végsebességet illeti, korábban a Velar elérhető volt ugyanazzal az 5,0 literes kompresszoros V8-assal, mint amit a Jaguar F-Pace SVR kapott, amivel 0-ról 100 km/órára 4,5 másodperc alatt gyorsult, és a végsebessége elérte a 274 km/órát. Ez a „tűzokádó” változat azonban már nem része a kínálatnak, így jelenleg a legerősebb verzió a P400e plug-in hibrid.
A P400e egy 2,0 literes négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kombinációját használja, ami összesen 398 lóerőt és 640 Nm nyomatékot biztosít – ezzel 0-ról 100 km/órára 5,4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 209 km/óra. Elektromos módban azonban úgy érezni, mintha a Velar alig bírná mozgatni saját tömegét. Ha erősebb gyorsítást kérünk a gázpedál lenyomásával, a benzines motor azonnal beindul, és nagy lendülettel gyorsít tovább. Valójában az autó simábban működik, amikor teljes mértékben a belső égésű motor hajtja – csakhogy ezzel épp a hibrid mivolt értelmét veszítjük el.
Mi inkább a 296 lóerős D300 dízelt preferáljuk, ugyanis a simán működő, nyomatékos sorhatos motor tökéletesen illik a Velar karakteréhez. Igaz, ez nem olyan gyors, mint a plug-in hibrid, 0–100 km/órás gyorsulása 6,5 másodpercet vesz igénybe, viszont a végsebesség 230 km/óra.
A belépőszintű D200-as dízel 201 lóerős négyhengeres motort kap, és 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége szintén 209 km/óra.
Ha nem kedveled a dízeleket, a Velar elérhető két benzines változatban is: a 247 lóerős P250-es négyhengeressel, valamint a 394 lóerős P400-as sorhatos motorral. Előbbi 7,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és 217 km/órás csúcssebességre képes, míg a P400 5,5 másodperces gyorsulást tud, és akár 250 km/órás végsebességet is elérhet.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük