Az önkormányzatok saját hatáskörben alkothatnak szabályokat, így a pontos részletekről érdemes helyben tájékozódni – hívja fel a figyelmet a baon.hu.
Az általánosan érvényes szabályozás a következőképp határozza meg, mikor végezhető zajos kerti munka:
Hétköznapokon: reggel 7 és este 8 óra között lehet fűnyírót vagy egyéb gépeket használni.
Szombaton: kizárólag reggel 9 és déli 12 óra között, valamint délután 3 és este 6 óra között megengedett a munkavégzés.
Vasárnap és munkaszüneti napokon: teljes tilalom van érvényben, tehát nem szabad motoros eszközökkel dolgozni, sem fűnyírót, sem láncfűrészt beindítani.
EKKORA BÍRSÁGRA SZÁMÍTHAT, AKIT BEJELENTENEK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Actyon név újraéleszti azt az elnevezést, amelyet a SsangYong korábban két generáción keresztül használt egy modellre 2005 és 2018 között – és amelyről a KGM (azaz a SsangYong utódvállalata) most azt állítja, hogy „a világ első kupé stílusú SUV-ja” volt. A név eredetileg az action és young szavak összevonásából származott, de a KGM szerint most már az act young és act on kifejezések egyesítését jelenti.
Ez az új Actyon azonban teljesen független az elődjétől, és sajátos formatervvel rendelkezik – némi Range Rover Evoque-utánérzéssel az oldalnézetben. A Torres modellel való rokonság is nyilvánvaló, de az Actyon láthatóan ötvözi a belső égésű motoros és az elektromos Torres EVX egyes elemeit, miközben új dizájnjegyeket is bevezet.
Az autó orra különösen karakteres, keskeny nappali menetfényekkel, amelyek egy vékony hűtőrácshoz simulnak. A rács kialakítása a koreai zászló egyes motívumaiból merített ihletet – legalábbis a gyártó szerint. A motorháztető oldalán SUV-okra jellemző masszív fogantyúk találhatók, akárcsak a Torresnél.
Az oldalnézetből különösen erős a kupés jelleg, amit a C-oszlop hátsó díszvonalai és a tetővonal ezüst elemei is hangsúlyoznak. Az Actyon 20 colos alufelniken gördül, és az Egyesült Királyságban ötféle színváltozatban lesz elérhető.
Ezek a dolgok persze szubjektívek, de a dizájn valóban kiemeli az Actyont a tömegéből – főleg a számtalan arctalan SUV között.
Ez azt jelenti, hogy az Actyon 35 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel szélesebb és 40 mm-rel magasabb, mint a Torres. A tengelytáv viszont változatlan: 2680 mm.
Mivel a Torres tetővonala szögletesebb, a csomagtartója is nagyobb: 703 liter a 668 literrel szemben – de mindkettő jelentősen tágasabb, mint például egy Kia Sportage. A KGM az utóbbi években komoly sikereket ért el a praktikusság előtérbe helyezésével, és úgy tűnik, ezt az irányt továbbra is követi.
Míg a Torres elérhető benzines, elektromos, sőt hamarosan hibrid hajtáslánccal is, az Actyon az Egyesült Királyságban csak egy 1,5 literes turbós benzines motorral lesz kapható, Aisin gyártmányú hatfokozatú automata váltóval.
Teljesítmény: 161 lóerő 280 Nm nyomaték (207 lb ft) 0–100 km/h: 10,8 mp Végsebesség: 191 km/h (119 mph)
Bár a technikai adatok szinte megegyeznek a Torresével, a KGM szerint jelentős finomhangolás történt a futóművön, a motor karakterisztikáján, valamint különös figyelmet fordítottak a zaj-, rezgés- és gördülési komfort javítására.