Viszlát, fűnyírás! Itt az új szabály! Ennyi a bírság!

Aki ezeket az időkereteket figyelmen kívül hagyja, szabálysértést követ el, ami pénzbírsággal járhat. A kiszabható összeg önkormányzatonként változhat, de akár több tízezer forintra is rúghat a büntetés.
Az ingatlantulajdonosokra egyéb kötelezettségek is vonatkoznak: nemcsak saját telküket kell rendben tartaniuk, hanem a közvetlenül házuk előtt húzódó járdaszakaszt, zöldsávot és közterületet is. Ebbe beletartozik például a gyommentesítés (kiemelten a parlagfű irtása), a járdák csúszásmentesítése, valamint az esővíz-elvezetők folyamatos tisztítása.
Az új szabályozás arra törekszik, hogy összhangot teremtsen a kertfenntartási feladatok és a lakók pihenéshez való joga között. Éppen ezért különösen fontos, hogy minden érintett figyelemmel kísérje a helyi előírásokat, és betartsa azokat – ezzel nemcsak a közösségi békét őrzi meg, hanem a jó szomszédi viszonyokat is.

VIA baon

Ez is érdekelhet:

A KGM ambícióját, hogy új közönséget célozzon meg az Actyonnal, jól mutatja a belső tér kialakítása is. Míg a Torres belépő- és középszintű felszereltségekkel érhető el (K30 és K40 a KGM terminológiájában), addig az Actyon az Egyesült Királyságban csak K50 felszereltséggel lesz kapható – a cég brit vezetői szerint ugyanis mindent belepakoltak, amit csak lehetett.
A beltér elrendezését „horizontal simplicity” néven emlegetik, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy két 12,3 colos kijelző helyezkedik el egymás mellett egyetlen panelként, egy hosszú, fabetétes polc tetején, amely végigfut a műszerfalon.
A kormánykerék új formát kapott, sportosabb érzést és jobb rálátást biztosítva a műszeregységre. (Egyébként ez az első kormánykerék, amelynek közepén az új KGM logó szerepel – jegyezd meg, jól jöhet a 2025-ös Autocar karácsonyi kvízen.)

A „lebegő” középkonzolon található a váltókar, amelynek „kristálytípusú” kialakítása inkább hasonlít egy olcsó Aldi-s verzióra, mint egy Volvo kristályüveg karjára.
Az elektronikusan állítható ülések fűthetők és szellőztethetők, és tökéletesen kényelmesek.
A sportosabb karakter érdekében – hiszen mégiscsak egy kupé-SUV – fekete nappa bőrt és piros díszítéseket kapott az utastér, némi karbonszál-hatású felülettel kiegészítve. Teljesen prémium hatást nem kelt, de egyáltalán nem tűnik gagyinak sem.
Az első és hátsó ülésekben is bőséges a hely, és a kiváló kilátás is kiemelkedő pozitívum: a magas üléspozíció, az alacsonyan húzódó motorháztető és a nagy visszapillantó tükrök miatt minden irányban jól belátható az autó. A hátsó ablak a kupés tetőív miatt ugyan szűkül, de a hátrafelé látás még így is teljesen rendben van.
Az infotainment rendszer ismerős lesz más KGM modellekből: használható, de időnként egy kicsit nehézkes. A kormánykeréken sok fizikai gomb található a legfontosabb funkciókhoz, köztük egy testreszabható „kedvencek” gomb is, amelyhez egyedi parancsokat rendelhetsz.
Az infotainment kezdőképernyőjéről lefelé húzva egy gyorsmenü bukkan fel, ahonnan egyszerűen kikapcsolható a sávtartó asszisztens és a sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer. Valószínűleg szeretnéd is ezt megtenni, mert ezek a rendszerek túlságosan is buzgók, és minden apró eltérést hangos, kevéssé megnyugtató csipogásokkal jeleznek.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük