Tragikus hirtelenséggel búcsúzik Harsányi Levente

„Nem tudom, mi jöhet még…” – Felfoghatatlan! Tragikus hirtelenséggel meghalt Harsányi Levente testvére adta hírül a Borsonline. Augusztus végén vesznek végső búcsút Harsányi Levente testvérétől, aki tragikus hirtelenséggel hunyt el egy váratlan egészségügyi probléma következtében.
EZZEL AZONBAN A TRAGÉDIÁK SORA SAJNOS NEM ÉRT VÉGET!
Ez is érdekelhet:
A Mazda 3 felszereltségi szintjei 2023-ban frissültek, átnevezésre kerültek, de továbbra is öt szint közül lehet választani, amelyek közül nem mindegyik rendelhető mindkét motorváltozattal. Az alapmodell, a Prime‑Line, jól felszerelt belépő, kizárólag a 120 LE-s 2,0 l SkyActiv‑G benzines motorral kapható. Ezt követi a kedvenc szintünk, a Centre‑Line, amely már elérhető mind a SkyActiv‑G‑vel, mind pedig a 183 LE-s 2,0 l SkyActiv‑X‑szel; ugyanez igaz a Homura, az Exclusive‑Line és a csúcs Takumi változatokra is. A SkyActiv‑G alapmotor városi használatra megfelelő, ám a SkyActiv‑X-et javasoljuk, mivel városon kívül sokkal jobb teljesítményt nyújt, és egyben a leghatékonyabb motor a kínálatban.
A 2019‑ben bevezetett Mazda 3‑as motorpalettája azóta is változott: a kereslet visszaesése miatt kivonták a kínálatból az egyetlen dízelmotort (114 LE‑s 1,8 l SkyActiv‑D), és megszűnt a négykerék‑meghajtás lehetősége is. Ma két benzines motor áll rendelkezésre – mint említettük –, mindkettő hatfokozatú kézi váltóval alapfelszereltségként, automata váltóval opcionálisan kérhető. Minden példány elsőkerék‑meghajtású, és mindkét motor 24 V‑os mild‑hibrid technológiát alkalmaz a hatékonyság fokozására. Csakhogy a gyengébb SkyActiv‑G motor képes két henger leállítására, ha könnyed gázadás mellett haladunk, ezzel üzemanyagot takarít meg. A Mazda 3 élményét nem a nyers erő, hanem kiváló kezelhetőség határozza meg: stabil, magabiztosságot sugárzó, és bár a kormányzás általánosságban nem ad túl sok visszajelzést (mint sok más tömegmodell esetében), a Mazda 3 kormányműve jól beállított. Az elektromos szervokormány reakcióideje ideális, nem tér vissza túl gyorsan alapállásba (mint a Ford Focusban), ugyanakkor élesebb, mint például egy Skoda Octavia vagy VW Golf kormánya.
A hatsebességes kézi váltó a kategória egyik legjobbja: rövid, erős, mechanikus érzésű kapcsolásokkal—őszintén élvezet használni. Az automata – amelynél Mazda továbbra is nyomatékkonvertert használ, nem gyorsabb duplakuplungos rendszert – nem reagál annyira fürgén, még a kormány mögötti váltófülekkel sem (utóbbi az Exclusive‑Line és afölötti szinteken elérhető).
Leave a Comment