Újabb tragédia a Zámbó családba!

A beszélgetés során Krisztián elmesélte, hogy a baleset egy bevásárlóközpont mozgólépcsőjén történt, amikor épp hazatért az ázsiai utazásról. “Felfelé mentem a mozgólépcsőn egy bevásárlóközpontban, teljesen józanul. Akkor jöttem haza Ázsiából, lyukak voltak a kezemen, égési sérüléseim voltak…
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
Ez is érdekelhet:
Ha a Ferrari California-t komfort üzemmódban hagyjuk, a motor halk, a futómű pedig lágy, így igazán kényelmes autózásban lehet részünk. Ugyanakkor a megfelelő úton ez a modell még mindig igazi Ferrari marad. Az eredeti verzió megjelenése óta a modell folyamatosan fejlődött: jelentősen csökkentették a súlyát és megnövelték a teljesítményt. A 3,9 literes, ikerturbós V8-as motor lenyűgöző gyorsulást nyújt, ráadásul késlekedés nélkül, azonnal reagál a gázadásra. Ha a kormányra szerelt Manettino kapcsolót Sport állásba fordítjuk, az autó teljesen átalakul: a kipufogó harsányabb, a váltások gyorsabbak és határozottabbak lesznek, és az egész autó sokkal élénkebbnek, érzékenyebbnek tűnik. A duplakuplungos váltó szintén kiemelkedő, hiszen sima automata váltásokat kínál, de a kormány mögötti váltófülekkel pillanatok alatt végrehajthatók a fokozatok közötti gyors váltások is.
Az autóhoz rendelhető a Handling Speciale csomag, amely még feszesebb futóművet és gyorsabb kormányáttételt tartalmaz. Ahhoz, hogy ezek a dinamikusabb beállítások működésbe lépjenek, ismét a Manettino Sport módjába kell kapcsolni, de a pontosabb és egyben érezhetően nehezebb kormányzás, valamint a nagy sebességű kanyarokban érzett nagyobb biztonság miatt a HS csomag igazán megéri a befektetést.
Természetesen ennek ára van, a rugózás ridegebbé válik, de ha éppen nem a sportos élményekre vágyunk, visszatekerhetjük a Manettinót Komfort módba. Ilyenkor az autó karaktere megváltozik, jóval nyugodtabb, kényelmesebb, könnyedén vezethető luxuskupévá válik, ami a California T tulajdonosainak valószínűleg a legtöbb időben megfelel. A California T 3,9 literes, ikerturbós V8-as motorja valódi kincs, hiszen egy viszonylag nagy és nehéz GT-kategóriás autót mozgat, mégis lenyűgöző teljesítményt kínál. Bár a motor hatalmas nyomatékot képes előállítani, a Ferrari mérnökei szándékosan korlátozták az alsó fokozatokban elérhető erőt. Nem azért, mert a hajtáslánc ne bírná a terhelést, hanem mert a Ferrari számára fontos elvárás, hogy a motor teljesítménye fokozatosan, dinamikusan épüljön fel, mintha egy izgalmas crescendo lenne, ahogy a fordulatszám emelkedik. A California tökéletesen megvalósítja ezt a trükköt, és igazán élvezetessé válik a nyomatékrobbanás megélése, amikor a motor a 7 500-as piros vonalig pörög. Ez az erő és karakter teszi a California-t igazán különlegessé, ami egyben kompromisszumokat vállaló, mégis izgalmas, prémium sportautóvá emeli.
Leave a Comment