Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    péntek, szeptember 5
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Változások a nyugdíjnál: Birságolják a nyugdíjasokat!

    BY admin2025.08.29.2025.08.30.
    VisszaKövetkező oldal

    Leegyszerűsítve, ha valaki nem teljesíti vagy késve teljesíti a nyugdíjbiztosítási szervek felé előírt bejelentési vagy adatszolgáltatási kötelezettségeit. Ennek értelmében be kell jelenteni a következőket:
    Lakcím- tartózkodási cím változása, Bankszámlaszám változása (ahová a nyugdíjat utalják), Név- vagy családi állapot változása (pl. házasság, válás)
    Tanulmányok, foglalkoztatás vagy keresőtevékenység változása – Külföldi tartózkodás vagy hosszabb távollét -Letartóztatás, szabadságvesztés
    És ezt pontosan kell rögzíttetni az igazgatási szervnél. Az érintett számára az igénybe vett ellátások, jövedelmi adatok vagy más, a nyugdíjszámításhoz szükséges információk megadása is szükséges. Ahogy írtuk, 50.000-től 500.000 forintig szabható ki bírság, amit a Nyugdíjbiztosítási Alapnak kell befizetni. Ha az illető ugyanazt a szabályszegést egy éven belül ismét elköveti, a bírság akár 1.000.000 forint is lehet.

    ÍRJA A Hóvége

    Ez is érdekelhet:

    A városban a Renault 5 könnyedén terelhető, a kormányzás nagyon könnyed (de stabil), a tömör hajtásreakció miatt élvezetes, bár az úthibák – különösen a rövid tengelytáv és viszonylag feszes futómű miatt – visszaüthetnek, de ez nem zavaró. A fékezés visszajelzése nyugodt, a “B” fokozat növeli a regenerálást (de nem kínál teljes one‑pedal vezetést).

    Országúton a stabilitás tesz jó benyomást, bár 60 mph (kb. 96 km/h) felett csökken a teljesítmény, de még így is elegendő tartalék van. Az út- és szélzaj elfogadható szinten tartott. Ugyanakkor a fék regenerációja alacsony sebességnél néha túl hirtelen, ami elsőre zavaró lehet, de idővel megszokható.

    A hatótáv és üzemeltetés terén a Renault 5 hatékony, jó értékmegőrzésű és alacsony adózású modell. A 52 kWh-s változat körülbelül 4,1–5 míl/kWh fogyasztással számolható (ideális körülmények között akár 260 mérföld, azaz 420 km is megvalósítható, ami a WLTP értéket túlszárnyalja), fűtetlen környezetben azonban ez 3,2 míl/kWh-re csökken, ami kb. 266 km (166 mérföld) hatótávnak felel meg. A maximális DC töltő teljesítmény 100 kW, bár a valós tesztek 80 kW körül mérték, főként amíg az akku el nem éri az optimális hőmérsékletet; a 40 kWh-s változatnál ez amúgy is 80 kW. Bizonyos versenytársak – például Tesla vagy VW autói – előmelegítik az akkumulátort a legjobb töltési sebesség eléréséhez, amit kicsit hiányoltunk, de hideg indítás után a töltés így is javul.

    A biztosítási csoport (insurance group) az Egyesült Királyságban 18–22 körüli – ez viszonylag alacsony, például a MINI Cooper E 20–26 között mozog. Az elektromos autókra vonatkozó jövedéki adó (VED) az első évben csak 10 font (2025 áprilisától), éves díja 195 font. A Renault 5 modelljei három év vagy 36 000 mérföld után az eredeti ár körülbelül 50%-át tartják meg, ami kedvezőbb, mint például a Peugeot e‑208 vagy a Fiat 500 esetén. A MINI Cooper Electric egyes kivitelei ugyan jobban tartják értéküket, de az R5 általános értékmegőrzése mindenképp figyelemre méltó.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Hatalmas bajban van Majka! EZ már országot érintő baj!

    Next Post

    5 év után derült ki az igazság Bogdán Lászlóról!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. szeptember
    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Orbán Viktor vagy Magyar Péter? Itt vannak a számok!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum