Jöttetek Székelyföldről, Kolozsvárról, Nagyváradról, Marosvásárhelyről, Temesvárról, Aradról és rengeteg más településről. Köszönöm, hogy Kárpátaljáról, a Felvidékről és a Vajdaságból is velünk voltatok. – nyilatkozta Magyar!
Forrás: MSN / FB / EZT
Ez is érdekelhet:
Az EV3 jelenleg elérhető egyetlen villanymotorja 201 lóerőt és 283 Nm nyomatékot produkál – bár nem a kategória legkiemelkedőbb adatai, bőven elegendőek egy viszonylag kompakt családi autónak. A belépő szintű modell kisebb és könnyebb akkumulátorcsomagja miatt valójában gyorsabb is, igaz, csak minimálisan; a 0-100 km/h (0-62 mph) gyorsulást 7,5 másodperc alatt teljesíti, míg a nagyobb hatótávú változat 7,7 másodperc alatt (vagy 7,9 másodperc alatt, ha 19 colos kerekek vannak rajta). Még egymás után vezetve is alig érezhető ez a teljesítménykülönbség.
A gázreakció jól van belőve, így az EV3 élénknek tűnik anélkül, hogy túlságosan rángatózó vagy hiperaktív lenne. Egy kellemes, lineáris gyorsulás könnyedén felviszi a Kia újoncát a megengedett sebességig, bár előzésnél egy kicsit nagyobb dinamizmust is szívesen látnánk.
Nagyon eltérő éghajlati viszonyok között vezettük az EV3-at: egyszer egy hideg brit téli hét során, máskor pedig egy jóval melegebb környezetben Dél-Koreában. Ezek a tesztek jól megmutatták, mennyire nagy hatással van a hőmérséklet az autó hatótávjára; a brit hidegben 3,3 mérföld/kWh fogyasztást értünk el, ami a hosszú hatótávú modell esetében körülbelül 270 mérföldes valós hatótávnak felel meg. Ebben benne van a bőséges fűtés energiafogyasztása is, és az, hogy a legtöbb kivételével csak a legmagasabb felszereltségű modellen található hatékony hőszivattyú, kétségtelenül rontotta az eredményt. Ha szeretnéd mérsékelni a kabinfűtés hatását, a hőszivattyú választható, de csak a csúcskategóriás GT-Line S modellhez, és nagyjából 1000 fonttal növeli az autó árát.
Viszont a dél-koreai, 20 fok körüli hőmérsékleten 4,6 mérföld/kWh értéket mértünk, ami több mint 100 mérfölddel növelte a hatótávot. Az időjárástól függetlenül ez azt jelenti, hogy a Kia hatótávja az egyik legjobb ebben a méret- és árkategóriában.
Hivatalosan az EV3 127,5 kW teljesítménnyel tölthető, ami átlagosnak számít ebben az osztályban. A viszonylag nagy, 81,4 kWh-s akkumulátor miatt a töltés 10-80 százalék között nagyjából fél órát vesz igénybe.