Jön a kétszeres Áram és négyszeres Gázár! EZEN MÚLIK!

Orbán Viktor május 24-én rendkívüli tanácskozást hívott össze – nem véletlenül. A tét nem kisebb, mint a magyar emberek megélhetése. Egyetlen eszköz maradt a kormány kezében: a vétójog. Ha Magyarország nemet mond, akkor még visszafordítható a folyamat. De ehhez társadalmi támogatásra is szükség van – erre figyelmeztetett a miniszterelnök a közösségi oldalán. A „Voks 2025” döntő lesz, mint szavazás: egy döntés arról, hogy kié lesz az utolsó szó a magyar gázcsap felett.

VIA Ripost

Ez is érdekelhet:

Használtan a Discovery 4 ma már jóval elérhetőbb, mint újkorában, különösen az első szériák, mivel a nagy dízelek iránt csökkent a kereslet. Ugyan a fenntartási költségei magasabbak, mint egy átlagos autónak, de a dízelmotor meglepően takarékos lehet, és a független szervizek segíthetnek alacsonyan tartani a javítási költségeket.
A legidősebb példányok már igen kedvező áron elérhetők, míg a frissebb modellek jobban tartják az értéküket. Ebben nemcsak a rangos Land Rover név segít, hanem az is, hogy sok hűséges vásárló nem kedvelte az újabb, letisztultabb stílusú utódmodellt, ezért megtartotta korábbi autóját – ez pedig növeli a későbbi évjáratok iránti keresletet és árakat.

Általánosságban a jobban felszerelt HSE modellek a legkeresettebbek, de ha le tudunk mondani a bőr kárpitról és néhány extráról, akkor a szintén jól használható SE változatok olcsóbb belépőt jelentenek a Discovery világába.
A fogyasztást és kibocsátást tekintve a Discovery tömege (nagyjából 2 500 kg) és az állandó összkerékhajtás miatt nem lehet csodát várni. A Land Rover hivatalosan 36,7 mpg fogyasztást ígért az SE modellre, ami a valóságban inkább 30 mpg körül alakul. A CO2-kibocsátás 203 g/km, ami csalódást keltő lehet, különösen, ha összehasonlítjuk a hasonló korú BMW X5 xDrive30d modell adataival, amely SE felszereltséggel 47,9 mpg-t és mindössze 156 g/km-t tudott produkálni. Az Infiniti QX30 a japán prémiumgyártó második kisautója, amely a Q30 hatchback mintájára a Mercedes-Benz A-osztály műszaki alapjaira épül, ám emelt futóműve, robusztus karosszériaelemei és krómozott tetősínjei révén crossoveres megjelenést kapott. Bár látványos és karakteres külsőt kínál, valódi SUV-ként nem igazán állja meg a helyét, hiszen méreteiben és kialakításában inkább egy divatosan emelt családi ferdehátúként viselkedik, főleg ha a tágasabb és praktikusabb riválisokat – például a BMW X1-et vagy a Mercedes GLA-t – vesszük alapul. A QX30 csupán egyetlen hajtáslánccal érhető el, mégpedig egy 2,2 literes, 168 lóerős dízelmotorral, amelyhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltó és összkerékhajtás társul. Ez a Mercedes-től származó erőforrás viszonylag erős és autópályán is megfelelő dinamikát kínál, de induláskor kissé nyers és zajos, miközben a váltó Eco és Sport üzemmódban is inkább átlagosan teljesít, különösen a GLA-hoz képest, amelyhez több beállítási lehetőség jár.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük