A 2025-ben hatályba lépett változások célja az ügyintézés egyszerűsítése és a digitális megoldások előtérbe helyezése. Azonban fontos, hogy az állampolgárok tisztában legyenek az új szabályozásokkal és a lakcímkártya kiállításával kapcsolatos kötelezettségeikkel, hogy elkerüljék a kellemetlenségeke.
Forrás: MSN / FB / MHZA
Ez is érdekelhet:
A Renault Kangoo már régóta alapmodellje a kis haszongépjármű-piacnak, mióta az első változat 1997-ben leváltotta a Renault Express-t. Bár a modellcsalád több mint 25 éve van forgalomban, minden Kangoo generáció szokatlanul hosszú ideig volt piacon. Az első generáció (Mk1) tíz évig volt kapható, míg a második generáció 2007-től 2021-ig tartott. Noha a harmadik generáció 2021-ben leváltotta a Mk2-t Európában, az Egyesült Királyságban csak 2022 végén jelent meg az új Mk3 Kangoo.
Az új Renault Kangoo azonban megérte a várakozást. Sokkal vonzóbb külsőt kapott, amely a nagyobb Trafic és a Renault személyautóinak stílusából merít. Minden változat fekete műanyag lökhárítóval érkezik elöl és hátul, így a javítási költségek alacsonyan tarthatók. A beltér sötét színe pedig sok közös vonást mutat a Clio kisautóval. Ez korábbi Kangoo modellekre is igaz volt, de most a jelenlegi Clio meglepően prémium érzetű, így a Kangoo Mk3 kis haszongépjárműhöz képest egészen magas színvonalú belsőt kínál.
A Kangoo a Renault CMF-CD platformjára épül, amelyet olyan autókban használnak, mint a Kadjar, a Megane, a Nissan Qashqai Mk2 és az X-Trail, valamint számos más Renault és Nissan modell világszerte. A kínálatban benzin-, dízel- és elektromos hajtásláncok szerepelnek, továbbá kétféle platóhosszúságú furgon és egy Crew Van változat érhető el.
A benzines változat a Renault 1,3 literes TCe 100 turbófeltöltős, négyhengeres motorját használja, amely 99 lóerőt és 200 Nm nyomatékot ad le, és kb. 41 mpg (mérföld/gallon) átlagfogyasztást produkál. Ehhez hatfokozatú kézi váltó és elsőkerék-hajtás társul.
Két dízelmotor közül lehet választani, mindkettő a Renault 1,5 literes négyhengeres alapjaira épül. A Blue dCi 95 94 lóerőt és 260 Nm nyomatékot kínál, míg a Blue dCi 115 113 lóerővel és 270 Nm nyomatékkal rendelkezik. A Blue dCi 115 nemcsak erősebb, de hétfokozatú EDC automata váltóval is felszerelt, amely helyettesíti a Blue dCi 95 hatfokozatú kézi váltóját. A Blue dCi 95 fogyasztását körülbelül 53 mpg-re, míg a Blue dCi 115-ét 51 mpg-re becsülik.
A Kangoo E-Tech az új neve annak a modellnek, amit korábban Kangoo ZE-nek hívtak, és ez az elektromos változat a kínálatban. Egy 118 lóerős villanymotor hajtja az első kerekeket, amely 245 Nm nyomatékot biztosít. Az elektromos hajtás mellett egy 44 kWh-s akkumulátor található – ez jelentős növekedés a korábbi Kangoo ZE maximum 33 kWh-s aksijához képest –, ami hivatalosan 186 mérföldes (kb. 299 km) WLTP hatótávolságot biztosít.
A Kangoo furgon változat hátul 60:40 arányban osztott ikerajtóval rendelkezik, míg a standard furgon egyetlen, bal oldali tolóajtóval van felszerelve – a hosszabb tengelytávú változat mindkét oldalon tolóajtókat kapott. A rakteret egy teljes magasságú acél válaszfal választja el az utastértől.