A politikai show veteránja – Gyurcsány nemcsak politikus, hanem a hazai politikai „színház” egyik első rendezője is volt. Már jóval korábban felismerte a látvány és a média erejét. Az őszödi beszéd után is a pályán maradt, és bár most visszavonult, sokak szerint ez nem végleges döntés, hanem taktikai időzítés. A háttérben talán személyes és stratégiai okok egyaránt szerepet játszanak.
VIA Rdit
Ez is érdekelhet:
Ha visszaveszünk a tempóból, az e-3008 mindkét változatával könnyedén, lineárisan lehet haladni, köszönhetően a fokozatos nyomatékleadásnak és az egyszerű kezelhetőségnek. Bár más Peugeot elektromos modellekből ez hiányzik, itt már van kormány mögötti váltófülekkel állítható regeneratív fékezés és „B” vezetési mód is, ami közel egypedálos vezetést tesz lehetővé. Ez azt jelenti, hogy az autó tud vitorlázni, ha takarékoskodni szeretnénk a mozgási energiával, vagy intenzíven visszatáplálni, ha épp a hatékonyság maximalizálása a cél.
A tesztelt egymotoros modellben a Peugeot opcionális Advanced Grip Control rendszere is helyet kapott, amelyhez alapáron Michelin CrossClimate négyévszakos abroncsokat társítanak – ezek váltják fel az alapból elérhető Michelin e-Primacy gumikat. Száraz aszfalton ezek a gumik jól teljesítettek, nem volt tapadási gond egyenes vonalú gyorsításkor, és csak ritkán fordult elő kipörgés kanyarokból kijövet, még a határon történő tesztelés során is. Emellett száraz időben a fékteljesítményük is tisztességes volt. Az e-3008 futóműve jól illeszkedik a hajtáslánc karakteréhez, ami azt jelenti, hogy bár a kicsi kormánykerék a dinamizmus és a fürgeség ígéretével kecsegtet, a valóságban az autó nem különösebben agilis, összeszedett vagy élvezetes vezetni.
Akár az egymotoros, akár a kétmotoros változatot nézzük, az e-3008 időnként hajlamos arra, hogy magas építését és jelentős tömegét mozgás közben is éreztesse.
Városban és parkoláskor viszont van benne egyfajta fürgeség, részben a fronthajtású autókhoz mérten szűk (10,6 méteres) fordulókörének és ésszerű tengelytávjának köszönhetően. Kanyarokban és körforgalmakban meglepő könnyedséggel fordul, és a parkolás is egyszerű – mindig elegendő tapadást és vonóerőt kínál ahhoz, hogy fürgének hasson.
Az összkerékhajtású e-3008 is megőrzi az egymotoros verzió „komótosságát”, és általánosságban véve kellemesen vezethető városi környezetben.
Mindkét változat jól tartja a tempót akár országúti sebességnél is, és nagyobb sebességű kanyarokban is biztosan, stabilan viselkedik.