Peter Srámek végzetes autóbalesete! Mára tisztázták!

Azonban szombat estére eloszlatták a félreértést: a baleset áldozata egy pozsonyi színházi körökben ismert, de a nyilvánosság előtt kevéssé szereplő művész volt, akinek személyes ismerősei megerősítették kilétét. Egyértelművé vált, hogy Peter Srámek él, és semmilyen módon nem volt érintett a tragikus balesetben.

VIA Dit

Ez is érdekelhet:

A Renault 5 elektromos változata különösen jól gazdálkodik az energiával, aminek egyik fő oka, hogy ez egy viszonylag kis méretű és könnyű jármű. Emiatt kevesebb energiára van szüksége a mozgatásához, mint sok más villanyautónak. Tesztelés során, különböző vezetési szituációkban – városi, országúti és autópályás használatot is beleértve –, körülbelül 17 Celsius-fokos hőmérséklet mellett átlagosan 4,1 mérföldet sikerült megtennünk kilowattóránként. Ez egyébként úgy jött ki, hogy az autópályás haladás magasabb fogyasztást eredményezett. Amikor viszont csak alacsonyabb sebességen közlekedtünk, a hatékonyság 5,0 mérföld/kWh értékre javult. Ez alapján a Renault 5 a legideálisabb körülmények között akár 260 mérföldet is képes lehet megtenni egyetlen töltéssel, ami még a hivatalos, 251 mérföldes WLTP-hatótávot is meghaladhatja.

A hatótávot segíti az is, hogy az autó alapfelszereltségéhez tartozik egy hőszivattyú, így a fűtés használata alig befolyásolja az energiafelhasználást – legalábbis melegebb időben. Hidegben azonban más a helyzet. Fagypont környéki hőmérséklet esetén vegyes használatban – ideértve az autópályát is – mindössze 3,2 mérföldet sikerült megtennünk kilowattóránként, ami a hatótávot nagyjából 166 mérföldre csökkentette.
A Renault szerint az 5-ös modell nagyobb akkumulátorral szerelt változata akár 100 kilowattos töltési teljesítményt is elérhet, de a valóságban mi a legjobb esetben is csak körülbelül 80 kW-ot mértünk, amikor az akkumulátor töltöttsége 30 százalék körül járt. Több más elektromos autó, például a Teslák és a Volkswagen-csoport modelljei képesek előkondicionálni az akkumulátort a töltés előtt, hogy azonnal elérjék a maximális töltési sebességet. Ez a funkció sajnos jelenleg hiányzik a Renault 5-ből, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor megérkeztünk egy villámtöltőhöz, a kezdeti töltési sebesség alacsony volt, és csak azután gyorsult fel, hogy az akkumulátor felmelegedett. Az alacsonyabb felszereltségű, kisebb, 40 kWh-s akkumulátorral szerelt változat legfeljebb 80 kW-tal tölthető.
A Renault 5 kétféle akkumulátorváltozattal érhető el: a kisebb, 40 kilowattórás Urban Range modell hivatalos hatótávja 193 mérföld, míg az 52 kWh-s Comfort Range kivitel 249 mérföldre képes egy töltéssel. A biztosítási besorolás modellfüggő, de jellemzően 18 és 22 közötti csoportokba esik, ami viszonylag kedvezőnek számít a konkurenciához képest. Például a MINI Cooper E biztosítási csoportja 20-tól egészen 26-ig terjed.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük