A reggel még viszonylag enyhén indul, 11 és 18 fok között alakulnak az értékek – de a szélvédett völgyekben hűvös, párás reggel köszönthet ránk. A nappali csúcsok nagy szórást mutatnak: az északnyugati megyékben akár 25 fok alatt is maradhat a hőmérséklet, míg az Alföldön forró, 33–34 fokos levegő is érkezhet. Az idilli hétvégét tehát egy mozgékony, labilis időjárási helyzet váltja fel – érdemes felkészülni esernyővel, réteges öltözettel és némi türelemmel.
VIA MET
Ez is érdekelhet:
A hibrid technológia évek óta a Lexus egyik alappillére, és minden új modell megjelenésével a rendszerek egyre simábbak és kifinomultabbak lesznek. Az NX esetében a hajtásrendszer szinte megegyezik a Toyota RAV4-ben találhatóval: egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotor 187 lóerővel és 239 Nm nyomatékkal, amelyet egy vagy két hibrid motor elektromos rásegítése egészít ki.
Az NX belépőmodelljében egyetlen, az első tengelyhez kapcsolt elektromos motor dolgozik, amely 178 lóerőt és 270 Nm nyomatékot produkál. A négykerék-meghajtású változatoknál ehhez csatlakozik egy második, hátsó elektromos motor, amely további 53 lóerőt és 121 Nm-t ad hozzá. A hibrid akkumulátorának képessége révén azonban a két- és a négykerék-hajtású NX 350h rendszerteljesítménye megegyezik, mindkettő 241 lóerő. A Lexus nem közli a rendszer csúcsnyomatékát, csak a motorok és az elektromos egységek értékeit.
A plug-in hibrid NX 450h+ maximális teljesítménye 302 lóerő, amelyből a benzinmotor 183 lóerőt ad (ez négy lóerővel kevesebb, mint az elsőkerék-hajtású NX 350h esetében), az első elektromos motor szintén 183 lóerős, míg a hátsó motor 53 lóerőt biztosít.
A teljesítmény tekintetében az elsőkerék-hajtású NX 350h 0-62 mérföld/óra gyorsulási ideje 8,7 másodperc, míg a hátsó elektromos motorral felszerelt összkerékhajtású változat egy másodperccel gyorsabb ennél.