Ez magában foglalja az ingatlanokat, gépjárműveket, eszközöket és gyártósorokat is, amelyek a b/ncs/lek/ények elkövetéséhez használtak. A cél, többrétű! – írja a Mandiner. A el/obzás NEM CSAK A NYUGDÍJASOKAT ÉRINTI!
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Papíron ez talán kissé kiábrándítóan hangozhat, de egy családi SUV esetében a bZ4X teljesítménye bőven elegendő, még az elsőkerék-meghajtású változatban is. Igaz, ebben a verzióban az autó kevésbé „ültetett” érzetű, mint az összkerék-meghajtású testvére. A teljesítményleadás itt is egyenletes és kifinomult, de ha túl erőteljesen gyorsítunk, akkor könnyen kipöröghetnek az első kerekek, sőt, enyhe nyomatékkormányzás is jelentkezhet, ami kissé nyugtalanná teheti a kormányzást.
A fékezés és az energia-visszanyerés (regen) terén a Toyota a letisztultságot választotta. Alaphelyzetben az autó finoman lassul, amikor elvesszük a lábunkat a gázpedálról. Ha azonban megnyomjuk a középkonzolon található „regen boost” gombot, akkor a lassulás érezhetően erősebbé válik. Ezzel azonban véget is érnek a választható lehetőségek: nincs vitorlázó (coasting) mód, nincs valódi egy pedálos vezetés (az autó teljes megállításához így is fékezni kell), és nincs adaptív visszatáplálás sem. Pedig sok vezetőnek eltérő igényei vannak ezen a téren, és más gyártók ezt figyelembe is veszik, például különböző rekuperációs fokozatokat kínálnak. Éppen ezért furcsa, hogy a Toyota nem kínál több választási lehetőséget, különösen úgy, hogy a bZ4X testvérmodellje, a Subaru Solterra például váltófülekkel lehetőséget ad a rekuperációs szint állítására.
A fékrendszer „by-wire” típusú, vagyis elektronikusan vezérelt, de mechanikus tartalék is van benne, biztonsági okokból. Ennek köszönhetően a pedálérzet határozott, bár kissé mesterséges, de ennek ellenére nagyon jól hangolták be: hétköznapi forgalomban könnyen adagolható, és egyenletes, finom fékezést tesz lehetővé. Ugyanakkor vészfékezésnél már nem teljesít ilyen jól: ebben a tesztünkben több másik autó nyugodtabb, stabilabb viselkedést mutatott. A bZ4X például rövid időre blokkolta az egyik első kerekét, a blokkolásgátló (ABS) hangosan dolgozott, és az autó erőteljesen bólintott a futóművön. Bár 70 mérföld/óráról (112 km/h) 48,1 méteren belül megállt, ami egyébként korrekt eredmény, a fékezés nem volt annyira megnyugtató, mint néhány versenytárs esetében. Az irányíthatóság végig megmaradt, de az összhatás lehetne kifinomultabb, hogy a vezető még magabiztosabban érezze magát a volán mögött.