Megváltozik a visszaváltható palackok ára!

A MOHU által működtetett rendszer már július óta aktívan működik, és azóta minden visszaváltható csomagolás egységes 50 forintos jelölést visel. A szabályozás most kedvező fordulatot vesz: a visszaváltás nemcsak környezetvédelmi, hanem anyagi szempontból is megéri. A hatóságok jelenleg is finomhangolják a rendszert társadalmi egyeztetés keretében, a lakosság visszajelzéseire alapozva. Az új szabályoktól azt várják, hogy még többen élnek majd a visszaváltás lehetőségével – ezzel is támogatva a fenntarthatóbb jövőt.

VIA blikkruzs

Ez is érdekelhet:

A Lexus NX vezetési élménye vegyes érzéseket kelt. Míg az autó kényelmes a gyorsforgalmi utakon, a felfüggesztés a városban kissé keménynek tűnik, és a kormányzás nem ad elegendő visszajelzést. Az NX ezen kívül nem rendelkezik a riválisok, mint a BMW X3 vagy a Range Rover Evoque stabilitásával és tapadásával.
A belépő szintű NX 300h SE modellt kivéve minden változat négykerékhajtással rendelkezik. Ennek ellenére az off-road képességek korlátozottak. A NX négykerékhajtása nem állítható be folyamatosan, és nincs olyan vezetéstámogató rendszer sem, mint a lejtőn való leereszkedést segítő funkció, amely más riválisoknál elérhető. A legtöbb 4×4-es konkurens okos technológiát kínál a nehéz terep kezelésére.
A NX 300h hibrid modell erőssége a lassú, városi közlekedés, és ha finoman bánunk a gázpedállal, szinte hangtalanul át tud siklani a legtöbb stop-start forgalmon. Azonban nem tűnik különösebben reagálékony gépkocsinak, mivel az NX gyorsulása nem tükrözi azokat a hangokat, amelyeket a motor ad ki, miközben a CVT a magas fordulatszámot tartja.

Továbbá a Lexus képessége, hogy mindössze egy mérföldet tud megtenni 30 mph sebességgel tisztán elektromos hajtással, már kissé elavultnak tűnik a modern, plug-in hibrid modellekhez képest.
A régebbi, csak benzinmotoros NX 200t inkább a hagyományos vezetési élményt kínálja. A 235 lóerős, 2,0 literes turbó benzinmotor és a hagyományos, hatfokozatú automata váltó kombinációja erős gyorsulást és nyugodt autópályás haladást biztosít, különösen előzéseknél vagy meredek autópályás emelkedők leküzdésekor. Ha NX 200t-t szeretnél, a használt piacot kell átnézned, mivel a Lexus már nem forgalmazza ezt a modellt, hogy a népszerűbb hibrid változatra koncentráljon.
A valós üzemanyag-fogyasztás kérdéses, de a Lexus NX hibrid viszonylag alacsony CO2-kibocsátással rendelkezik. A konkurens gyártókkal ellentétben a Lexus nem kínál dízelmotort az NX-hez. Ugyanakkor papíron a hibrid modellek lenyűgöző üzemanyag-fogyasztást ígérnek egy ekkora SUV-tól, akár 39,7 mpg-t is elérhet a FWD NX az új WLTP „kombinált” vezetési adatok szerint.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük