„Bár a nézők csak most tudták meg, számomra nem volt váratlan, természetesen egy átbeszélt, megtervezett döntésről van szó. Ez nekem nem rossz, egyszerűen más feladataim lesznek.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
A hajtáslánc terén viszont nincs választási lehetőség: az új Mégane kizárólag elsőkerék-meghajtással és egyetlen villanymotorral érhető el, amelyhez egy 60 kWh-s akkumulátor csatlakozik. A tesztelők 6,9 másodperces gyorsulást mértek 0–60 mérföld/órára, és a gyakorlatban valóban élénknek érződik az autó. Ugyanakkor sejthető, hogy a teljesítmény ilyen szintű kihasználásához finoman kellett bánni a gázpedállal, mivel az elsőkerék-meghajtás – belső égésű motor súlya nélkül – nem biztosít elegendő tapadást. Ez jelentős kompromisszumot jelent, különösen erőteljes elinduláskor vagy nedves útfelületen.
Pedig maga az alap, a CMF-EV platform, elméletileg lehetővé tenné az összkerékhajtást is egy hátsó villanymotor beépítésével. Ez különösen izgalmas lehetőség lehet egy jövőbeni, sportosabb RS változat számára, amely így gyorsabb indulásokat és jobb tapadást kínálhatna.
A hajtás kihasználhatósága ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, de a vezetési élmény ettől függetlenül meglepően sportos. A kormányzás kifejezetten éles, és bár ez megosztja a véleményeket, én személy szerint élvezem: agilisabbá, játékosabbá teszi az autót, miközben nem vesz el semmit abból, ami talán a legnagyobb erőssége: a kiváló komfortszintből. A futómű remekül csillapított, az utastér pedig meglepően jól elszigetelt a külvilágtól – ez ebben a kategóriában igazán figyelemre méltó teljesítmény.
Sajnos a pozitívumokat egy jelentős negatívum árnyékolja be: a hatótáv. Ez továbbra is az elektromos autók egyik legnagyobb kihívása. A gyártó ugyan 280 mérföldet ígér egyetlen feltöltéssel, de a valóságban, különösen hideg vagy fagyos időben, ez messze nem tartható. Az én tapasztalataim szerint leggyakrabban 150–160 mérföld volt a reális érték, a legjobb esetben is csak 200 körül, a legrosszabb pedig mindössze 137 mérföld volt egy töltéssel. Igaz, ezek az adatok főként városi és rövid távú utak során születtek, de akkor is elgondolkodtató, hogy egy ilyen modern autónál ennyire nagy a különbség az elméleti és a gyakorlati teljesítmény között.