Koncz András 1953-ban született Budapesten. A Magyar Képzőművészeti Főiskolán szerzett diplomát, a Rózsa kör tagjaként indult, majd a 80-as évektől az újfestészet meghatározó alakjává vált. Munkáiban az irónia, a médiareflexió és a posztmodern eszköztár dominált. Részt vett számos nemzetközi tárlaton, hosszabb ideig alkotott Németországban és Olaszországban is. Munkásságát az Ernst Múzeum és a Kiscelli Múzeum is retrospektív kiállítással tisztelte meg.
VIA blikk
Ez is érdekelhet:
Comfort vagy Normal üzemmódban alig lehet megkülönböztetni egy hagyományos Renault Mégane-t a Renaultsport változattól, legalábbis a kifinomultság terén. A forró ferdehátú csendes, sima és meglepően kényelmes még egyenetlen útfelületen is.
Ahogy az út kanyargósabbá és gyorsabbá válik, a Sport és Race módok között váltva minden kicsit agresszívebbé válik. A motorhangot a kabin hangszórói mesterségesen felerősítik – bár elsőre ez nem tűnik ideálisnak, a kivitelezés meglepően meggyőző, és jól illik a karakterhez. Visszaváltáskor az autó kipufogója durranásokkal és ropogással reagál, és bár egy négyhengeres turbómotorról van szó, a Mégane RS hangja kifejezetten élvezetes.
A hatfokozatú duplakuplungos automata váltó azonnal reagál minden parancsodra; Sport és Race módban, ha hosszan húzod a bal oldali váltófület, képes több fokozatot is visszaváltani egy lépésben. Kár, hogy a váltófülek működése nem jár együtt egy határozott mechanikai érzetű kattanással – inkább puha és tompa a visszajelzésük.
A kormányzás nem bővelkedik visszajelzésekben, de pontos, és a Mégane négykerék-kormányzása révén ez a hot hatch szinte tornász-szintű agilitással rendelkezik. 100 km/h alatt Race módban a hátsó kerekek ellentétes irányba fordulnak, mint az elsők, így pontosabbá teszik a kanyar bejáratát – érezni, ahogy a hátulja elkezd fordulni, miközben az orr szorosabban követi az ívet, ahogy jobban elfordítod a kormányt.
Először újra kell kalibrálnod magadban, mennyit is kell fordítani a kormányon, mert a Mégane RS olyan gyorsan fordul be, hogy szinte meglepetésként ér. Aztán amikor újra a gázra lépsz, mivel a Sport futómű csak nyomatékvektoros rendszert kapott, nem pedig mechanikus önzáró differenciálművet, érezni, ahogy az autó elkezd „kaparni” az aszfalton, tapadást keresve. Ez egyértelmű jele annak, hogy talán túlságosan lelkesen bántál a gázpedállal.