Hagyományosan augusztus 20. az új kenyér ünnepe – a friss termésből sütött kenyér a közösségi összetartozás és a megélhetés szimbóluma. De mi lesz az üzenete idén, ha már csak kevesen tudják majd megfizetni a jó minőségű pékárut? A kérdés égető: vajon tényleg átlépheti-e a kenyér ára a 2000 forintos lélektani határt a nemzeti ünnepig?
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A belépőszintű PureTech benzinmotor egy háromhengeres erőforrás, amely 129 lóerőt és 230 Nm nyomatékot kínál már 1 750-es fordulatszámtól. Bár kis méretű motor, sok vásárló számára elegendő teljesítményt biztosít; 0-ról 100 km/órára 10,4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 209 km/óra.
Alacsony fordulatszámon csendes működésű, de az EAT automata váltó hajlamos visszaváltani egy-két fokozatot, ha hirtelen gyorsítást kérünk, ami megemeli a fordulatszámot és a zajszintet, anélkül hogy érezhető gyorsulás következne. Maga a PureTech motor hangja nem kellemetlen, de sokkal jobb, ha visszafogott, egyenletes vezetési stílust választunk, és beérjük méltóságteljes, nem túl lendületes haladással.
A Hybrid 180 és Hybrid 225 változatok gyorsabbak, ám ezeknél is a váltó – itt e-EAT néven – gyenge pont marad. Az elektromos és a benzines üzem közötti váltás nem mindig történik zökkenőmentesen. Ráadásul nem jár jelentős előnnyel, ha a 178 lóerős Hybrid 180-ról a 222 lóerős Hybrid 225-re váltunk, mivel mindkettő 266 Nm nyomatékot kínál, a 0-100-as gyorsulásban pedig mindössze 0,3 másodperc a különbség (8,1 másodperc a Hybrid 180 és 7,8 másodperc a Hybrid 225 esetében), a végsebesség pedig mindkét modellnél 225 km/óra.
Üzemanyag-fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek tekintetében a plug-in hibridek, ahogy megszokhattuk, kiemelkedően teljesítenek a WLTP-szabvány szerinti mérési ciklusban. A Hybrid 180 hivatalos értéke 1,3 l/100 km (215 mpg), míg a Hybrid 225 esetében ez 1,34 l/100 km (211 mpg) – viszont ezek eléréséhez szinte megszállott rendszerességgel kell tölteni az akkumulátort. A 24–30 g/km közötti CO₂-kibocsátás viszont előnyös lehet a céges autók adózását tekintve.
A PureTech benzines modell 5,7 és 6,9 l/100 km (41–48 mpg) közötti fogyasztást mutat a hivatalos adatok szerint, míg a károsanyag-kibocsátás 133–156 g/km között alakul, amit a gyári start/stop rendszer és az alacsony, 0,28-as légellenállási együttható is segít csökkenteni.
Elektromos hatótáv, akkumulátor-élettartam és töltési idő tekintetében a két plug-in hibrid modell egy 1,6 literes benzines motort, egy 12,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort és egy 109 lóerős villanymotort kombinál. Hivatalos, tisztán elektromos hatótávolságuk körülbelül 64 kilométer, ám a valóságban inkább 40 kilométeres hatótávval lehet számolni a tesztek alapján.