A katasztrófa pillanataiban a szomszédok azonnal a gyermek segítségére siettek, megpróbálták kiszabadítani a kidőlt fa alól, ám a súlyos törzset nem bírták megmozdítani. A mentők emelőberendezéssel érkeztek, hogy kiemeljék a lányt, akit már eszméletlen állapotban találtak meg – de akkor még lélegzett. A helyi tűzoltóság vezetője is megerősítette: a gyermek még életjeleket mutatott, amikor a segítség megérkezett. Az édesanyja szerint azonban a teste végül feladta – de a lelke végig harcolt. „Egyszer már megcsinálta a lehetetlent. Most is küzdött. Amíg tudott.” A felelős jogi megfogalmazása még folyamatban van.
VIA People
Ez is érdekelhet:
A Honda ZR-V kijelzőjén található gyorsgombok egyszerűvé teszik az interfész kezelését, még akkor is, ha egy hibrid hajtáslánc adatainak menüjében vagyunk elrejtve. A képernyőn megjelenő térképek is világosak. Bár maga az interfész könnyen érthető, nem ez a leggyorsabb rendszer a betöltési idők vagy az érintésre adott válaszidő tekintetében. A vezeték nélküli Apple CarPlay rendben működik, de az Android Auto kapcsolatot meglehetősen nehezen tudtuk létrehozni, amikor teszteltük a ZR-V-t; vagy azonnal megszakadt, vagy nem tudott teljesen csatlakozni különböző USB-kábelekkel.
Praktikusság, kényelem és csomagtartó tér
A Honda egyértelműen a ZR-V utasainak kényelmére helyezte a hangsúlyt, mivel az SUV csomagtartója valójában kisebb, mint a Civic hatchbacké. A ZR-V a Honda kínálatában szépen illeszkedik a kompakt HR-V és az immár sokkal nagyobb CR-V közé. De bár egy SUV, az vezetőülés csak 30 mm-rel magasabban helyezkedik el, mint a Civic hatchbacké, így a vezetési pozíció nem annyira uralkodó, mint a riválisoknál. Mégis nagyszerű, hiszen sok kényelmet és rengeteg állítási lehetőséget kínál.
A ZR-V kabinja szempontjából a tárolóhelyek vegyes képet mutatnak. Az középső tároló mély, a kesztyűtartó pedig meglehetősen tágas. Másrészről az ajtózsebek kicsik; az elülsők keskenyek és rövidek, míg a hátsó zsebek csak kis palackot tudnak elférni. Van egy kis polc is a középkonzol lebegő részének alatt, amely két USB-portot tartalmaz. A hátsó utasoknak minden felszereltségi szinten jár egy-egy légbefúvó, valamint két USB-C port is. Az alapmodell kivételével mindegyik változatban.
Az opcionális gumiszőnyeg ideális a sáros csizmák szállítására, és megvédi a szőnyeget, amikor például egy biciklit pakolunk be.
A ZR-V hossza 4,568 mm, ami 137 mm-rel rövidebb, mint az új CR-V, és 228 mm-rel hosszabb, mint az HR-V. A tengelytáv 2,657 mm, a szélessége 1,840 mm, míg a magassága 1,620 mm.
A ZR-V hátsó utastere rendkívül tágas, különösen a lábtere, amely szinte minden más középkategóriás SUV riválist felülmúl. A ZR-V és a Nissan Qashqai összehasonlító tesztünk során azt is megállapítottuk, hogy a Honda kabinja szélesebb, bár a fejmagasság inkább megfelelő, mint kiemelkedő.
Nyilvánvaló, hogy a kabin térfogatára helyezte a nagyobb hangsúlyt a Honda a ZR-V esetében, mivel ez a középkategóriás SUV mindössze 380 literes csomagtartóval rendelkezik (beleértve az alatta lévő tárolóhelyet). Ez nemcsak hogy kisebb, mint sok riválisé, hanem 30 literrel kevesebb, mint a Civic-é is. Azonban a ZR-V csomagterének kapacitása további 10 literrel csökken, ha magasabb felszereltségi szintet választunk, mivel több helyet foglal el a Bose mélynyomó.