Nyugdíjasszervezetek azt javasolták a kormánynak, hogy a novemberi kiegészítést már a nyári hónapokban folyósítsák. Felvetésük szerint a forrás rendelkezésre áll, hiszen korábban 91 milliárd forintot elkülönítettek erre a célra. Emellett Farkas András arra is felhívta a figyelmet, hogy Magyarország GDP-jének csupán 7,5 százalékát fordítja öregségi nyugdíjakra, míg az EU-átlag 10,9 százalék. Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy míg hat éve 75 ezer ember dolgozott nyugdíj mellett, mostanra számuk 125 ezer főre nőtt.
VIA divany
Ez is érdekelhet:
A tárolórekeszek száma nem éri el néhány rivális szintjét, a középkonzolon két pohártartó található, mögöttük pedig egy kisebb tárolórekesz. A műszerfal alatt vezeték nélküli telefontöltési lehetőség áll rendelkezésre, azonban a felület nem gumírozott, és nincs semmilyen tartó, ami megakadályozná, hogy a telefon vezetés közben elcsússzon – ez pedig megszakíthatja a töltést. Az ajtózsebek elegendőek egy-egy palack elhelyezésére, de nem sok minden más fér el bennük.
Ami a biztonságot és a megbízhatóságot illeti, a Subaru kivételes hírnévnek örvend – a Forester sem kivétel ez alól. Bár az Euro NCAP még nem vizsgálta ezt a modellt, a Subaru eddig még sosem kapott kevesebb, mint öt csillagos értékelést azóta, hogy a rendszer létezik. Ez a jó hírnév nemcsak a passzív biztonsági megoldásoknak, hanem az aktív rendszereknek is köszönhető. Néhány funkció talán kissé túlérzékeny az európai vezetési viszonyokhoz mérten – például a szemmozgás-követő rendszer állandóan figyelmeztető hangot ad, a sávtartó asszisztens szinte semmilyen hibát nem enged meg, és a sebességhatárra figyelmeztető jelzés is túl hangos lehet. Ezek a funkciók ugyan könnyedén kikapcsolhatók az érintőképernyőn keresztül, de nem éppen diszkrétek, még ha valóban intelligens megoldásokról is van szó.
Ha azt nézzük, hogy mit kínál a Forester, és milyen típusokkal hasonlítják össze a vásárlók, akkor könnyen előfordulhat, hogy a modell egy jól meghatározható piaci rést tölt be. A kategória élmenőivel, például a Kia Sportage-dzsel vagy a Hyundai Tusconnal szemben a Subaru nem olyan hatékony vagy technológiailag fejlett, viszont robusztusabb, strapabíróbb benyomást kelt. Ha valaki hibrid hajtásláncot és összkerékhajtást keres egy csomagban, akkor jó eséllyel túl kell lépnie a 40 000 fontos árszinten. A Volkswagen új Tiguanja és a Cupra Terramar kifinomultabb érzetet kínálnak, viszont ha ragaszkodunk az összkerékhajtáshoz, le kell mondanunk a hibrid technológiáról. Végül, a Toyota RAV4 és a Honda CR-V is csak a plug-in hibrid változatban kínál négykerék-meghajtást, így a Subaru számára egy kellemesen pozícionált piaci rés marad nyitva.