A szervezők beszámolója szerint több mint 35 ezer ember jelent meg az eseményen, amire korábban még soha nem volt példa a hazai Pr/de történetében.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo Junior messze a legjobban sikerült kis SUV a Stellantis konszern azon modelljei közül, amelyek a CMP platformra épülnek. Ez az autó minden szempontból magában hordozza azt a különleges olasz karaktert, amit az emberek az Alfa Romeótól elvárnak. Már ránézésre is különleges, sportos megjelenésű, és a belső tér is elég látványos. A kabinban nemcsak modern technológiát találunk, hanem apró, egyedi dizájnmegoldásokat is, amik még különlegesebbé teszik az élményt. A beltér praktikusnak is mondható, főként a csomagtartó mérete szempontjából, bár az utastér más területein inkább stílusorientált a kialakítás, mintsem mindenekelőtt tágas.
Az elektromos változatok ráadásul nem csak mutatósak, hanem egész élvezetesek is vezetni. A kormányzás pontos, az úttartás meglepően jó, és van egy kis játékosság is benne, amit a márka rajongói értékelni fognak – még akkor is, ha maga a hajtáslánc nem feltétlenül hozza azt a klasszikus Alfa-érzést, amit egy benzines motor adna. Az viszont már kevésbé meggyőző, ahogyan a hibrid, vagyis az Ibrida változat viselkedik. Bár az ára versenyképesnek mondható, a vezetési élmény elmarad attól, amit az ember egy Alfa Romeótól elvárna. Egy másik márkánál ez még rendben lenne, de az Alfa Romeo név komoly elvárásokat támaszt – különösen, ha az ember egy érzelemdús, dinamikus vezetési élményre számít.
A név körüli történet önmagában is megér egy említést. Az autót eredetileg Milano néven mutatták be 2024 áprilisában, ami tökéletesen passzolt volna a márka olasz gyökereihez, és jól is hangzott – azonban az olasz kormány gyorsan közbeszólt. Mivel a Junior nem Olaszországban készül, hanem Lengyelországban, ugyanabban az üzemben, ahol a Fiat 600 és a Jeep Avenger is készül, az olasz „Made in Italy” szabályozás miatt a Milano név használata nem volt engedélyezett. A márka ezért kénytelen volt gyorsan módosítani a nevet, és visszanyúltak a történelemhez: újraélesztették a Junior nevet, amely az 1960-as és 1970-es évek ikonikus Alfa GT Junior kupéját idézi.