Édesanyját védte a 11 éves István – szörnyű vége lett!

A tragédia színhelyétől mindössze néhány lépésre húzódik meg most új otthonuk: nagynénjük fogadta be az árván maradt öt testvért. Az a ház, ahol most próbálnak kapaszkodót találni egymásban, szinte rálát a helyszínre, ahol szüleik életüket vesztették. A környékbeli lakosok és rokonok is próbálnak segíteni és vigaszt nyújtani a gyerekeknek, akiknek egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott az élete. A közösség összefogott értük, adományokat, támogatást, szeretetet kínálva – mert mind tudják, ezt a fájdalmat enyhíteni ugyan nem lehet, de elviselhetőbbé tenni talán igen.

VIA Tenyek

Ez is érdekelhet:

A benzines opció egy 1,8 literes i-VTEC motor, amely szívesen forog magas fordulatszámon, de jóval lassabbnak érződik, mint a dízel változat. Elérhető kézi vagy automata váltóval is, viszont komolyan dolgozni kell vele, hogy elérje a dízel könnyed nyomatékát alacsony fordulaton – ez pedig rontja a kifinomultság érzetét. Meredek emelkedőkön is nehézkesen boldogul, és teljesen megpakolva utasokkal és csomagokkal már valóban küzdene. A számok önmagukban nem mutatnak rosszul: 0–100 km/h gyorsulása 9,2 másodperc, végsebessége pedig 209 km/h. Mégis, a motor pörgős karaktere nem igazán illik egy olyan kombihoz, amelyet gyakorlati, családi célokra terveztek.
A dízel változat ugyan 10,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, tehát lassabb, viszont a teljesítmény és a nyomaték leadása sokkal rugalmasabbá és használhatóbbá teszi a motort a mindennapi forgalomban.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek tekintetében a dízel igazán meggyőző, míg a benzines jóval kevésbé. A Honda Civic Tourer alapfelszereltsége gazdag, Bluetooth-kapcsolatot, digitális DAB rádiót és 16 colos könnyűfém felnit kapunk már az alapváltozattól is. A legtöbb felszereltségi szinthez körülbelül 610 fontért elérhető egy „Navi” csomag, de bőrkárpitot vagy xenon fényszórókat csak a magasabb SE vagy SR szinteken kapunk. Az alapár is viszonylag magas, így a Civic Tourer drágább választásnak számít a céges autóvásárlók körében.

Dízel kivitelben több mint 1 300 km-es hatótávval számolhatunk, hivatalos fogyasztása 3,8 l/100 km (74,3 mpg), CO₂-kibocsátása pedig mindössze 99 g/km – ez teljes adómentességet és rendkívül alacsony fenntartási költségeket jelent. A nagyobb kerekekkel szerelt felszereltségek kicsit rosszabbul teljesítenek: a csúcsmodell EX Plus például 3,9 l/100 km-t és 103 g/km-t tud.
A benzines motor már kevésbé meggyőző ezen a téren, kombinált fogyasztása 6,2 l/100 km (45,6 mpg), CO₂-kibocsátása pedig 146 g/km – ezek nem rossz értékek, de nagyjából megegyeznek a négykerék-hajtású dízel Skoda Octavia adataival.
A Honda híres mechanikai megbízhatóságáról, ám nem kínál olyan hosszú garanciát, mint például a Hyundai vagy a Toyota. Az értékcsökkenés is kissé magasabb, mint például egy VW Golf kombi esetében, még akkor is, ha a tankolási költségek alacsonyak.
A biztosítási besorolás sem mutat nagy eltérést, mivel csak kétféle motorváltozat létezik, amelyek teljesítménye hasonló. A csoportbesorolások 13 és 16 között mozognak.
Az értékvesztés sem tragikus, feltéve, hogy a megfelelő modellt választjuk. A használtautó-értékbecslő CAP szerint az 1,6-os dízel S vagy S Navi felszereltséggel három év és 48 000 km után az újkori érték 43 százalékát őrzi meg. A helyzet rosszabb, ha nem megfelelő modellt választunk – például az 1,8-as VTEC EX Plus benzines változat esetében már csak 36 százalékos maradványértéket várnak, és a CAP egyik benzines modell esetében sem jósol 40 százaléknál magasabb értéket.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük