Váratlan bejelentést tett a Tisza párt: Lemondott a vezető!

Ordas Eszter viszont azonnal reagált és élesen visszautasította ezeket a vádakat. Szerinte mindez csak egy újabb propagandashow, amit a kormányoldal talál ki, hogy elterelje a figyelmet a saját ügyeiről. Határozottan leszögezte, hogy a lemondása régóta eldöntött személyes ügy, semmi köze nincs semmiféle belső viszályhoz vagy Magyar Péterhez. Sőt, külön hangsúlyozta: továbbra is támogatja a TISZA Pártot és annak vezetőjét abban, hogy rendszerváltást vigyenek véghez Magyarországon. Válaszposztjában egyetlen mondatos, szúrós üzenetet is odavetett: „281 nap.”

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Az új Honda Civic Type R teljesítmény tekintetében egészen új szintet képvisel a korábbi Civic sportváltozatokhoz képest, hiszen a turbófeltöltésű 2,0 literes motor több mint 100 lóerővel erősebb. Rendkívül gyors, nagyon élvezetes vezetni, és elképesztően jól tapad az úthoz.
A motorválasztékban a főbb opciók között egy 98 lóerős 1,4 literes és egy 140 lóerős 1,8 literes i-VTEC benzinmotor, valamint egy 118 lóerős 1,6 literes i-DTEC dízel található. A dízel a legjobb választás, ha a teljesítményt és a hatékonyságot szeretnénk ötvözni, ugyanis 300 Nm nyomatéknak köszönhetően erőteljes húzóerőt biztosít, és a Honda szerint több mint 3 literes fogyasztás is elérhető 100 kilométerenként (78 mpg), ami figyelemre méltó, tekintve, hogy 0-ról 100 km/h-ra 10,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 208 km/h.
Ez alig valamivel lassabb, mint az 1,8 literes i-VTEC, amely 9,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t és akár 215 km/h-ra is képes. Ezt a motort viszont nem ajánlanánk, mivel csak magas fordulatszámon teljesít igazán jól, és ekkor meglehetősen zajossá válik. Az 1,4 literes benzinmotor pedig fájdalmasan lassú, de fiatalabb vásárlóknak, akik alacsony biztosítási díjat és minimális fenntartási költségeket keresnek, megfelelő lehet.

Ha a hagyományos motorváltozatok nem elég izgalmasak, akkor a Civic Type R egy valódi versenyautó az utakon, amely a forró ferdehátúak kategóriájában az egyik legizgalmasabb motorral büszkélkedhet – kivéve, ha valaki hajlandó hatalmas összeget költeni egy Mercedes A45 AMG-re vagy Audi RS3-ra. Ettől eltekintve a Type R mindenkit maga mögé utasít, talán csak a Ford Focus RS kivételével. A 306 lóerős, 2,0 literes turbómotor 5,7 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra, a végsebessége pedig eléri a 269 km/h-t. Ellentétben a korábbi Type R modellekkel, ennél a változatnál a turbófeltöltő miatt a teljesítmény nem kizárólag magas fordulatszámon érkezik meg – nem kell tehát megvárni, „amíg beindul a VTEC”, ahogyan azt a rajongók korábban emlegették.
A Honda Civic elég jól teljesít gazdaságosság terén is, és az értékét is jól tartja. A kilencedik generációból nem készült hibrid változat, így a dízelmotor marad a legjobb választás a költségek alacsonyan tartásához. A benzinmotorok is tisztességesek – az 1,4 literes i-VTEC 4,5 literes átlagfogyasztással (52,3 mpg) és 129 g/km-es CO2-kibocsátással rendelkezik, míg az 1,8 literes i-VTEC 4,8 liter/100 km-t (48,7 mpg) fogyaszt és 137 g/km-t bocsát ki, vagy automata váltóval valamivel szerényebb, 5,3 liter/100 km (44,8 mpg) fogyasztás mellett 148 g/km-es CO2 értéket produkál. Ha valaki automatát szeretne, az csak az 1,8 literes benzinnel elérhető, viszont ezzel elveszik a kézi váltós változat start-stop rendszere is.
A legolcsóbban üzemeltethető Civic azonban kétségtelenül az 1,6 literes dízel, amely közel olyan fogyasztási értékeket produkál, mint a VW Golf BlueMotion – 3,0 liter/100 km (78,5 mpg) és mindössze 94 g/km CO2-kibocsátás –, így ez a legjobb választás, ha alacsony fenntartási költségekre törekszünk.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük