Az igazi mérföldkő azonban csak akkor következik be, ha – az eljárások, vizsgálatok vagy közéleti el/ár/sok olyan stádiumba jutnak, ahol már a jelölt állapotát ténylegesen megkérdőjelezik vagy hitelesen akadályozzák. De ez mind csak következtetés amit a hazai emberek szűrnek le!
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Ugyanakkor a futómű alacsony sebességnél nem túl kényelmes: a kisebb úthibákon való áthaladáskor az autó kissé idegesen mozog, és ha például fekvőrendőrön haladunk át, akkor az ütés határozottabban, élesebben érezhető, mint más, komfortosabb modellekben – például a Skoda Enyaq-ban, amely ugyanebben a kategóriában sokkal lágyabb rugózást kínál.
Ezen kívül gondok adódtak a regeneratív fékezéssel is, ami egy elektromos autónál különösen fontos tényező. Vannak más gyártók, például a Tesla vagy a Nissan, amelyek olyan rendszereket kínálnak – például a Tesla Model Y vagy a Nissan Ariya e-Pedal megoldása –, ahol a vezető szinte kizárólag a gázpedál segítségével tud lassítani. Ezekben az autókban, ha felengeded a gázpedált, az autó automatikusan és elég erőteljesen fékez, sok esetben annyira, hogy a hagyományos fékpedálhoz alig kell nyúlni. A Torres EVX viszont nem tudja ezt az élményt hozni, még akkor sem, ha a kormány mögötti váltófülekkel a legmagasabb regenerációs szintre állítjuk a rendszert.
További probléma, amit tapasztaltunk a próbaút során, hogy amikor kereszteződéshez vagy körforgalomhoz közelítünk, az autó fékrendszere nem elég jól szabályozható. Van egy érezhető késlekedés: amikor felengeded a gázpedált, a regeneratív fékezés nem indul be azonnal, hanem csak egy kis szünet után, és ez a rövid idő is elég ahhoz, hogy kellemetlen, kiszámíthatatlan érzés legyen a vezetés. Ha például előtted egy másik autó lassítani kezd, akkor ez a késlekedés könnyen okozhat bizonytalanságot. Emiatt a legtöbb helyzetben az ember inkább úgy dönt, hogy inkább rendesen, hagyományosan, a fékpedált használva lassít, mert úgy egyszerűbb és kiszámíthatóbb.
A Torres EVX ugyan jó irányba halad, és sok pozitív tulajdonsága van – például az erős villanymotor, a városi manőverezhetőség, vagy az erőteljes megjelenés – de vezetési élményben és technikai részletekben, különösen a regeneratív fékezés és a futómű finomsága terén, még lemaradásban van a kategória legjobbjaihoz képest. Az autó egyértelműen fejlődésre szorul ahhoz, hogy igazán versenyképes legyen a modern elektromos SUV-k piacán.