Végül a kíméletlen, előrehaladott állapotú betegség győzte le – olyan kór, amely ellen agresszív terápiákkal próbálkoztak, de nem sikerült megállítani. Utolsó nyilatkozataiban maga is belátta: nem biztos, hogy jó véget ér a harc. Az utolsó „nagy duettje” – ahogy ő nevezte – a betegséggel már nem hozott csodát.
VIA Index
Ez is érdekelhet:
A Santa Fe egy nagy méretű SUV, és ezt az úton is érezni. Komfortos, de mivel a Hyundai összkerékhajtású, ám részleges rendszerű, a legtöbb helyzetben inkább elsőkerék-meghajtású autónak tűnik, és a dinamikai előnyöket csak akkor érezni, amikor a tapadás gyenge.
A hatfokozatú automata váltó kissé régimódinak hat az egyes riválisok nyolc- vagy kilencfokozatú automata váltói mellett, de mivel a 2,2 literes CRDi dízel 194 lóerőt és 436 Nm nyomatékot ad le, a Hyundai bebizonyítja, hogy nem kell rengeteg fokozat ahhoz, hogy jó teljesítményt nyújtson.
Ha a hatfokozatú manuális váltót választod, a Santa Fe 0-ról 60 mérföld/órára gyorsulva élénk 9,8 másodperc alatt ér célt. Az ötüléses változat üléseivel 585 literes csomagtér áll rendelkezésre, az ülések lehajtásával pedig ez a térfogat 1 680 literre nő. Ha nagyobb család szállítása a cél, elérhető egy harmadik üléssor is, bár ezekhez nehézkesebb a hozzáférés. Az ötüléses modell csomagtartó-kapacitása kissé kisebb az ülések felállított, illetve lehajtott állapotában, rendre 516 és 1 615 liter.
A Hyundai Santa Fe 60:40 arányban osztott középső ülései előre-hátra csúsztathatók a könnyebb bejutás érdekében, és egyszerű kézi fogantyúval lehajthatók. A láb- és fejtér impozáns, a nagy ajtózsebek és a középkonzol pedig bőséges tárolóhelyet kínál az apróságoknak. A hátsó ablakok viszont elég kicsik, így a harmadik sorban ülők kissé klausztrofóbiásnak érezhetik magukat.
Ha vontatásra is szükséged van, a Hyundai Santa Fe versenyképes választás lehet. 750 kg-os fék nélküli, vagy 2 500 kg-os fékezett utánfutót is elbírt. Az automata váltós modelleknél azonban a hajtáslánc korlátozza a vontatható súlyt, 500 kg-mal kisebb a fékezett utánfutó kapacitásuk a manuális váltósokhoz képest. Választható egy speciális Trailer Stability Assist rendszer is, amely a vontatás biztonságát javítja, korlátozva a nyomatékot és egyenként fékezve a kerekeket, hogy az utánfutó stabil maradjon.
A Hyundai Santa Fe 2012-ben az Euro NCAP törésteszteken a maximális, ötcsillagos minősítést kapta. Felnőtt védelmi pontszáma lenyűgöző, 96 százalékos volt, és alapfelszereltségként hét légzsák, megerősített karosszéria és elektronikus menetstabilizáló (ESP) jár hozzá.
Ráadásul a Hyundai öt év korlátozás nélküli kilométer-futamidővel biztosítja a garanciát, így a vásárlók nyugodtak lehetnek. A beltér masszívan összeszerelt, a műszaki megoldások pedig a korábbi generációban már beváltak.