A kisfiú f/lladás miatt h/lt meg a nevelőanya otthonában. A nő a holttestet betette az autója csomagtartójába és napokon át így közlekedett Nyíregyházán, mielőtt végül feladta magát a rendőrségen. Az ügyészség most felfüggesztett börtönt kér rá segítségnyújtás elmulasztása miatt.
VIA kekvillogo
Ez is érdekelhet:
A Nissan NV200 külsőre kompaktnak tűnik, de lenyűgöző raktérfogattal rendelkezik a szabványos, két tolóajtós oldalsó kialakítás mögött. A Renault-tól származó két Euro 6-os dízelmotorral gazdaságos is – három felszereltségi szint közül választhatunk (Visia, Acenta, Tekna), és választható panelek nélküli áruszállító, személyszállító vagy akár öt‑ és hétüléses Combi változat is. A NV200 agilis és könnyen manőverezhető, méreteiben a Renault Kangoo, Peugeot Partner, Citroën Berlingo és Ford Transit Connect riválisa, de belső arányai inkább a nagyobb kategóriás autókéra emlékeztetnek, ezért tágasabb belső teret kínál.
A rakodótér kényelméhez ollós utasülés és dönthető hálós elválasztó is kérhető, ami lehetővé teszi hosszabb tárgyak szállítását a vezető melletti térben. Létezik teljesen elektromos változat, a Nissan e‑NV200, és az autó lett a New York-i taxi alapmodellje is, tervezték londoni fekete taxiként is, bár ezt elhalasztották. A NV200 a Nissan haszonjármű‑palettáján az NV300 és NV400 modell alatti kategóriába tartozik, és bár nem ez az első választás fogyasztói flották számára, az NV200 mindenképp érdemes a figyelemre.
A Renault‑tól érkező 1,5‑ös dCi dízelmotorral 90 és 110 lóerős változatban érhető el, ötfokozatú, illetve hatfokozatú kézi váltóval – automata nem elérhető. A motor megfelel az Euro 6-os előírásoknak AdBlue-szűrő és SCR nélkül is, és a gyári adatok szerint akár 57,7 mpg‑t (4,9 l/100 km) is elérhet, a CO₂‑kibocsátás a 90 lóerős verzió esetén 128 g/km, a 110 lóerősnél pedig 130 g/km. A stop‑start még nem érhető el, bár a Kangoo‑nál már használják. A Tekna felszereltséghez kombó tempomat‑sebességkorlátozó és váltásjelző kerül, hogy csökkentse a fogyasztást. A szervizintervallumok 18 000 mérföld vagy két év, a Nissan pedig az NV200‑ra is öt év/160 000 km (!) garanciát biztosít.
Minden NV200‑hoz jár alapkivitelben immobilizer, távirányítós központi zár és superlocking rendszer, illetve „árnyékolt” ajtózárak. A Visia alapszint csöves válaszfallal rendelkezik, míg az Acenta és Tekna változatok teljes acélfallal érkeznek, opcionális ablakkal. A raktere 4,2 m³, a hasznos teherbírás 739 kg, a gördülékeny pakolhatóságot hat rögzítőpont és a kétoldalas tolóajtó segíti. Bár nincs hosszított vagy magas tetejű verzió, két európaletta elfér, és akár 1,36 m magas rakomány is szállítható. A Fiat Doblo Cargo hosszú és magasra építhető kivitele 5,0 m³‑rel és 1000 kg‑os teherbírással erősebb, de az NV200 méreteihez képest ez így is szép eredmény. A Ford hosszabb Transit Connectje 905 kg‑ig viszi jól a terhet.
A Nissan kiegészítők széles választékát kínálja: oldalfali díszlécek (115 £), sárvédővédelem (129 £), tetőcsomagtartó (508 £), vonóhorog (425 £). A Combi kivitel ötszemélyessé (2,3 m³ raktérrel), illetve hétülésessé (2,1 m³) alakítható, bár az ülések nem szerelhetők ki teljesen.
A biztonságot tovább növeli a járműdinamika-szabályozás (VDC), ABS + EBD + fékerő-elosztás és riasztóimmobilizer mindegyik változatnál. A tekna változatban utaslégzsák is rendelkezésre áll. A megbízhatósággal kapcsolatos panaszok ritkák, és az öt éves garancia nyugtató.
Vezetés közben az NV200 kiválóan manőverezhető városban, köszönhetően karcsú formájának és kisebb kerekekeinek, de hosszú utakon rázós lehet. A 90 lóerős motor ötfokozatú, a 110 lóerős hatfokozatú váltóval jobban bírja az autópályás tempót. Automata váltó nincs. A motor megfelelő nyomatékot ad (200 Nm és 240 Nm), ám a városi használatban versenyképesebb vetélytársai vannak, mint a Doblo Cargo vagy a Transit Connect.
Az utastér tágasabb, mint a külső méretek alapján várnánk, még magasabb vezetők is kényelmesen elférnek, bár a rezgések és az üléspozíció miatt hosszabb utak nem kellemesek. A vezetőkapcsoló egység az ajtón kényelmetlen lehet. Az NV200 kétüléses, három nem elérhető.
A keskeny központi kijelző visszapillantó kameraképet mutat, bár a hétköznapi használatban nehezen olvasható. MP3 kompatibilis sztereó, vezetékes és Bluetooth csatlakozás minden változatnál alap. A NissanConnect navigáció és szórakoztató rendszer opcionális az Acenta szinten, és alap a Tekna szinten. A klíma 450 £, de a Tekna-ba alapból jár.
Az NV200 igazi városi teherautó: kompakt, praktikus, tágas és megbízható, ami miatt nagyon vonzó választás lehet kisvállalkozásoknak vagy frekventált teherszállítási feladatokra.