Végül a családtagjai találtak rá a földön fekve, de már nem lehetett rajta segíteni. A tragédia mélyen megrázta a hozzátartozókat, akik sokkos állapotban vannak. Az eset kapcsán a rendőrség eljárást indított, hogy feltárják a körülményeket.
VIA kekvillogo
Ez is érdekelhet:
Amikor a Range Rover Evoque 2011-ben megjelent, annyira lenyűgöző volt, hogy elnyerte az Év Autója díjunkat. A következő évben pedig a Legjobb Kompakt SUV címet is megszerezte. Öt év alatt több mint 500 000 példányt gyártottak belőle, így az Evoque hatalmas sikert aratott. Mindezt figyelembe véve egy használt modell jó választás lehet.
Új korában dicsértük a menetkomfortját és kezelhetőségét, a teljesítményét, a gazdag alapfelszereltségét és a belső tér minőségét. Ugyanakkor kritikaként említettük a magas árát, a gyenge üzemanyag-fogyasztását és a korlátozott praktikusságát. Ezek a szempontok a használt modellek esetében is érvényesek, így ezekkel számolni kell vásárlás előtt.
Az Evoque akkor született, amikor a Land Rover célja az volt, hogy szélesebb rétegeket is elérjen, különösen azokat, akik nem engedhették meg maguknak a drágább Range Rover Sportot. A kisebb és megfizethetőbb Evoque volt a válasz: egy olyan autó, amely a nagyobb testvér stílusjegyeit alacsonyabb áron kínálta. Bár terepen is jól teljesített, inkább azoknak készült, akik aszfalton használnák, de fontos számukra a stílus, a kényelem, a családi használhatóság – és az, hogy jó benyomást keltsenek a szomszédokban. Az Evoque három- és ötajtós kivitelben is elérhető volt.
Kezdetben 2,0 literes benzines vagy 2,2 literes dízelmotorral volt kapható. A benzinmotor csak automataváltóval társult. A dízelek hatfokozatú kézi váltóval, 150 lóerős teljesítménnyel és elsőkerék-hajtással (eD4), vagy összkerékhajtással (TD4) voltak elérhetők. A 190 lóerős SD4 változat kézi vagy automata váltóval, szintén összkerékhajtással készült. Az automata váltó eleinte hatsebességes volt, majd 2013 őszén egy hatékonyabb, kilencfokozatú váltó váltotta le. Ekkor vezették be az új vezetéstámogató rendszerek egész sorát is.
A frissített Evoque 2015 nyarán érkezett meg, hatékonyabb Ingenium motorokkal, bővített technikai és biztonsági felszereltséggel, valamint finoman átdolgozott dizájnnal. 2017-ben jött a kabrióváltozat. A finomabb kidolgozásnak köszönhetően a kilencfokozatú automata váltóval szerelt példányok az egyik legluxusabb használt kompakt SUV-vá váltak.
A modellpalettában különböző felszereltségi szintek szerepelnek, de az ötajtós változat kínálja a legtöbb választási lehetőséget: az alap SE-től a luxuskivitelű Autobiography-ig. A kupé kivitelek SE Tech felszereltséggel indulnak, míg a kabrióváltozat kínálata korlátozottabb: csak SE Dynamic, HSE Dynamic és HSE Dynamic Lux szinteken érhető el. A legtöbb Evoque négykerék-meghajtású, de aki hajlandó feláldozni némi sokoldalúságot a jobb fogyasztásért, talál alacsonyabb felszereltségű ötajtós vagy kupé modellt is az eD4 148 lóerős dízelmotorral, kézi váltóval és elsőkerék-hajtással. Ezeket a változatokat hátul kék színű „Evoque” felirat különbözteti meg a többitől.
Az Evoque-nak több tehetséges riválisa is van. Az Audi Q5 például hatékony motorokkal és bőséges felszereltséggel rendelkezik, de belső és külső dizájnban kevésbé karakteres. Ugyanez igaz a BMW X2 és X3 modellekre is, amelyek jól vezethetők, de kizárólag ötajtós kivitelben kaphatók.
A Volvo XC60 rengeteg biztonsági funkcióval volt felszerelve, és kényelme is kiemelkedő. A Mazda CX-5 szintén remek ár-érték arányt képvisel, és megbízhatóság terén valószínűleg felülmúlja a Land Rovert.
Ha a legjobb motorokra és kevésbé elavult technológiára vágyunk, érdemes a 2017 utáni ráncfelvarrott modellekre koncentrálni.