A helyszínelés során számos dolgot lefoglaltak. Információk szerint egy üres kólásüveg is a bizonyítékok közé került, emellett nagy mennyiségű papírt és iratot gyűjtöttek be. A Bors beszámolója alapján egy egész zsákkal is elvittek olyan tárgyakat, amelyek tartalmáról vagy jelentőségéről egyelőre nem hoztak nyilvánosságra részleteket. A hatóságok ezeket is megvizsgálják a folyamatban lévő eljárás részeként.
VIA Bors
Ez is érdekelhet:
A Cross Country felszereltség már az alapmotorral is gazdagon ellátott. Alapfelszereltségként Bluetooth, DAB digitális rádió, LED fényszórók és multifunkciós kormánykerék jár, valamint a Volvo teljes biztonsági csomagja is megtalálható benne. Ez tartalmazza a City Safety alacsony sebességű ütközésmegelőző rendszert, a vezető térdlégzsákját, az SIPS oldalütközés-védelmi rendszert és az ostorcsapás elleni első üléseket. A Nav Plus modellek navigációs rendszert, TFT műszeregységet, valamint egy átfogó fedélzeti számítógépet és infotainment rendszert kínálnak. A Cross Country Pro kivitel ezen felül bőrkárpitozást, prémium hangrendszert és előrehajtható első utasülést is tartalmaz.
A legutóbbi frissítés óta a V40 modellpalettája 2.0 literes motorokat kapott – egyedül a T3 verzió kap 1.5 literes motort, ha a Geartronic automata váltót választjuk. Ez a motor 152 lóerős. A dízelek a következő teljesítményszinteken elérhetők: D2 – 120 LE, D3 – 150 LE, D4 – 190 LE. Alapvetően minden modell hatfokozatú kézi váltóval érkezik, de a T3, D2 és D3 motorokhoz választható hatsebességes automata is, míg a D4 esetében már nyolcfokozatú automata érhető el.
A kínálat csúcsán a T5 modell korábban használt öthengeres turbómotorját egy 2.0 literes, négyhengeres, 245 lóerős turbómotor váltotta le. Ez kizárólag nyolcfokozatú automatával és összkerékhajtással érhető el – ez az egyetlen Cross Country modell, amely valóban négykerék-meghajtású.
A V40 Cross Country árkategóriája nagyjából 24 000 és 35 000 font között mozog, így komoly versenytársakkal kell felvennie a harcot. Ha valaki magasabb hasmagasságú ferdehátút keres, a legközelebbi riválisok a Mercedes GLA (lényegében megemelt A-osztály) és a Infiniti QX30, amely szintén Mercedes-alapokra épül, de a választék szűkebb.
Persze lehet spórolni, ha a sima V40-et választjuk, ám annak rövidebb rugózása kevésbé komfortos. Ezen kívül ott vannak a prémium kompakt ferdehátúk, mint az Audi A3, a BMW 1-es sorozat, vagy akár a Lexus CT 200h. Ha valaki inkább praktikusabb, szabadidő-autósabb stílusra vágyik, akkor a Audi Q2, a Mazda CX-3, a MINI Countryman vagy a Toyota C-HR is érdemes lehet a figyelemre.
A Volvo V40 Cross Country jól néz ki, de mivel alig kínál többet terepképességekben, mint az alapmodell, miközben drágább, ezért nehéz teljes szívvel ajánlani. Nem arról van szó, hogy rossz autó lenne – hatékony, kifinomult és elegáns –, de nem ér fel olyan konkurensekhez, mint a VW Golf vagy a BMW 1-es, és a Cross Country valójában nem valódi crossover egy olyan kategóriában, ahol sok kiemelkedően tehetséges vetélytárs kapható hasonló áron. Ha külön kis rétegmodellként tekintünk rá, úgy már van értelme, de az ára és fenntartási költségei továbbra is hátrányt jelentenek.
A V40 kiváló zajszigetelése és magabiztos menettulajdonságai már alapból is meggyőzőek, és a Cross Country vezetési élménye ehhez hasonló. A felfüggesztés 40 mm-rel megnövelt magassága segít kisimítani az apró úthibákat, és tompítja a nagyobb ütéseket is.