A Scarbantia InterCity végül csaknem 50 perc várakozás után indulhatott tovább Sopron felé. A jegykezelő később közölte az utasokkal, hogy a férfit sikerült újraéleszteni. A történtek viszont éles kritikákat váltottak ki: többen felháborodtak amiatt, hogy ilyen állapotban közlekedhetett a szerelvény, ahol működésképtelen klíma miatt kis híján tragédia történt.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
A külső megjelenésében a Kia GT bizonyos szempontból hasonlít a Volkswagen Golf GTI-re, ami nem baj, hiszen a híres hot hatch elegáns vonásokat ötvöz a kellő sportos részletekkel. A Kia belső tere azonban nem éri el az exkluzív Golf színvonalát, sőt, minőségben még a Peugeot 308-nak is alulmarad, de a kialakítás és az elrendezés így is lenyűgöző. A jól átlátható, 7 colos érintőképernyő és a masszív kapcsolók használhatósága még a 308-as rendszerét is felülmúlja. A műszerfal gumírozott része kellemesen puha, viszont az alsó műanyag borítás már kevésbé minőségi érzetű. Mégis, a műszerek és a szellőzők körüli króm részletek feldobják a fekete kárpitot. A Cee’d hátsó része kissé egyszerűbb, ám az utasok itt is élvezhetik az Alcantara és bőr kombinációt, amelyet kontrasztos piros varrás díszít, valamint elektromos ablakokat.
A GT Tech csúcsmodell alapfelszereltsége igen gazdag: navigáció, Bluetooth, tolatókamera, parkolószenzorok, hűthető kesztyűtartó, fűthető ülések, légkondicionáló és különleges Recaro sportülések tartoznak hozzá. Egyedül az olcsó hatású digitális óra rontja némileg az összképet a műszerfalon.
A praktikusság és kényelem terén a Pro_cee’d GT stílusban ugyan nyerőbb, de az ötajtós verzió sokkal használhatóbb választás. Az utóbbi esetében a hátsó ajtók megkönnyítik a beszállást és kiszállást, valamint világosabbá és kevésbé zártá teszik a hátsó utasteret. Bár a Pro_cee’d magas vállvonala és kis hátsó ablakai miatt a hátsó rész néha sötétnek hat, mindkét változatban kényelmesen elfér három felnőtt hátul. A csomagtartó 380 literes, ami átlagos a kategóriában, és a 60:40 arányban dönthető hátsó ülések lehajtásával 1318 literre bővíthető (ez 93 literrel több, mint a Pro_cee’d esetében). A csomagtérajtó pereme alacsonyabb az ötajtós verziónál, így nagyobb tárgyakat könnyebb bepakolni. Elöl tágas tér áll rendelkezésre, nagyméretű kesztyűtartóval és minden megszokott rekesszel. Bár az anyagok minősége nem éri el a drágább Volkswagen Golf GTI színvonalát, elég masszívnak tűnik ahhoz, hogy családi használat mellett is megállja a helyét.
A Kia nagy előnye a piacvezető, hét évre szóló garancia, amely bőséges védelmet nyújt. A márka a 2014-es Driver Power elégedettségi felmérésben a hetedik helyen végzett, a kereskedők pedig a tízedik helyet szerezték meg. A normál Cee’d a 2015-ös szavazáson a 38. legjobb tulajdonlásra ajánlott autó volt, így a GT verzió is megbízhatónak ígérkezik. Ha mégis adódna valamilyen probléma, a hét év vagy 100 000 mérföld garancia és a 170 országos kereskedés miatt könnyen és gyorsan orvosolhatóak a hibák. A Cee’d a töréstesztjén az Euro NCAP-től ötcsillagos minősítést kapott hat légzsákja és számos elektronikus vezetőtámogató rendszere miatt, így a sportos GT verziót is ugyanolyan biztonságosnak várjuk, bár a Kia nem kínál automata vészfék segédet ebben a modellben.