Hatalmas vasúti baleset történt!

Napok óta szenvedtem a benőtt lábkörmömmel, de nem mertem szólni, nehogy betegszabadságra küldjenek. Ma reggel már annyira fájt, hogy nem tudtam reagálni időben – nyilatkozta anno a mozdonyvezető! Az eset 1994-ben történt! Egy kis múltidézés a 90-es évekből!

Forrás: MSN / FB / TTOK / IGSZAV

Ez is érdekelhet:

A GT-Line felszereltségre való váltás, amely körülbelül 2500 fonttal drágítja meg az autót, 18 vagy 19 colos könnyűfém felniket ad – attól függően, hogy benzines vagy hibrid modellt választasz –, fűthető első üléseket, fűthető kormánykereket, bőr és szövet kombinációjú üléskárpitot, valamint sportosabb külsőt, amit fényes fekete díszítőelemek egészítenek ki.

A csúcsfelszereltségű GT-Line S modellek pedig tényleg mindent beleadnak: 12,3 colos digitális műszerfalat, nyitható panorámatetőt, 10 colos head-up kijelzőt, nyolc hangszórós Harman Kardon hangrendszert, vezeték nélküli töltőpadot, szellőztetett első üléseket, 360 fokos parkolókamerarendszert és holttérfigyelőt, valamint további vezetőt segítő technológiákat. A GT-Line S körülbelül 5200 fonttal kerül többe, mint a GT-Line.

A Kia Sportage legfőbb erőssége a kényelem és a kifinomultság. Puha futóművének köszönhetően hatékonyan kezeli az úthibákat, és csökkenti a kellemetlen rázkódásokat, amelyek beszűrődnének az utastérbe. Ahogy eddig is, minden modellben egy 1,6 literes turbós négyhengeres motor dolgozik, amely önmagában 148 lóerőt produkál. Az alapváltozatban egy egyszerű, hatfokozatú kézi váltó található, míg a tisztán benzines prototípusunkban a választható, hétfokozatú duplakuplungos automata váltó volt.

Természetesen, hibrid segítség nélkül a motor keményebben dolgozik, és gyorsításkor durvább, szinte dízelre emlékeztető hangot ad ki. Különösen az autópályán előzéskor meglehetősen zajos az élmény, a váltó gyorsan visszakapcsol, és a motor hangerejének megnövekedése ezt megerősíti; azonban egy-két másodperces késéssel indul csak be igazán a gyorsulás.

A Sportage hibrid változatai már eddig is simább és kifinomultabb vezetési élményt nyújtottak, mint a nem hibrid modellek, de régóta úgy éreztük, hogy még van tér a fejlesztésre, különösen a rivális Toyota elektromos hajtásláncaihoz képest. Ennek megfelelően a Kia egy erősebb villanymotort szerelt be, így a teljes hibrid modell immár 235 lóerővel és 280 Nm nyomatékkal rendelkezik. A hatfokozatú automata váltót is frissítették, az új regeneratív fékrendszer pedig kormány mögötti fülekkel segíti a vezetőt, hogy állíthassa a fékezés erejét.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük