Drágul a Nyugdíj felvételi díj! Mutatjuk mennyivel!

0,3 százalékról 0,45 százalékra emelkedik, a maximum összeg pedig 10 ezer forintról a duplájára, 20 ezer forintra emelkedik tételenként. Ugyanez lesz érvényes 2025. szept. 6-tól a bankon belüli és bankon kívüli deviza és nemzetközi forint átutalásokra is, forint- és devizaszámláról.

Forrás: MSN / B360

Ez is érdekelhet:

A kormányzást tekintve a Suzuki egy elektromos rásegítésű recirkulációs golyós rendszert választott, ami igen lassú áttételű volt: közel 4 teljes fordulat kellett egyik végállástól a másikig. Ez a megoldás terepen hasznos, mert nagyobb kontrollt ad, de közúton pont emiatt nehézkesebb a kormányzás – gyakran sokat kellett „tekerni” a kormányt egy-egy irányváltáshoz.

Az autópályán ez a lassú áttétel valamennyit segített a stabilitáson, így legalább nagy sebességnél nem lett ideges vagy billegős az autó.

A Jimny igazi ereje viszont továbbra is terepen mutatkozott meg. Könnyű súlya, kis mérete és rendkívül kicsi fordulóköre miatt olyan helyeken is simán elboldogult, ahol a nagyobb, nehezebb terepjárók már megakadtak volna. Csak a valóban extrém, sziklás vagy sáros terep jelentett számára kihívást. A gázlómélység (320 mm) lehetett volna valamivel nagyobb, de a legtöbb hétköznapi terepes feladathoz ez is bőven elég volt.

Aszfalton viszont az irányváltások során hamar kiderült, mennyire lazán kezeli a karosszéria a mozgást. A Jimny hajlamos volt dőlni, billegni, és a lassú kormányáttétel miatt még jobban meg kellett küzdeni azért, hogy pontosan irányba álljon. Nedves úton a tapadás is korlátozott volt, főleg az első tengelynél, így könnyen megcsúszhatott – bár legalább valamennyi visszajelzést kaptunk a kormányon keresztül.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer néha durván avatkozott be – főként erőteljes fékezéssel – hogy megakadályozza az autó kibillenését, de amikor igazán szükség volt rá, hatékonyan működött, és ez sokat számíthatott egy veszélyesebb útszakaszon.

A motor teljesítménye változó volt. Meredek emelkedőkön néha nehézkesen tartotta a tempót, viszont sík terepen bőven elég volt a sebesség tartásához, sőt, néha még meglepően fürgén is mozgott.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük