Kiderült Dobrev Klára származása!

A magyar jog szerint Dobrev Klára természetesen teljes értékű magyar állampolgár, és nincs jogi akadálya annak, hogy miniszterelnök legyen – még ha nem is Magyarországon született. De ha Magyarország olyan szabályokat alkalmazna, mint az Egyesült Államok, ahol az elnök csak természetes születésű amerikai lehet, akkor ő soha nem lehetne miniszterelnök, pusztán születési helye miatt. Bár ez nálunk nem kizáró ok, az ilyen elméleti párhuzamok rávilágítanak, hogy a származás kérdése milyen mélyen befolyásolhatná egy politikus esélyeit – más politikai kultúrákban. Ez a tény élesen mutatja, hogy a születés helye, amely fölött senki nem rendelkezik, milyen súllyal eshet latba bizonyos rendszerekben.

VIA MSN

Ez is érdekelhet:

Tehát mit tanulhatunk Madridban, amit egy brit tesztpályán a Suzuki vezetése során nem? Nos, a valódi utak és a valós forgalom sokkal jobb képet adnak arról, hogyan teljesít a kocsi a mindennapokban.
Vezetés szempontjából egészen kellemes. Elég jó a tapadás, a kormányzás kellően súlyozott, így élvezetes a kanyarokban és a városi környezetben egyaránt. A futómű sem túl kemény, sem túl puha, de jól csillapít, tehát egy kellemes egyensúlyt talál. Az autópályán viszont elég sok a szélzaj. Az ülések viszonylag keskenyek, de igazából sokféleképpen állíthatók.
Az ADAS (fejlett vezetéstámogató rendszerek) viszont gondot jelentenek. A sávtartó asszisztens elég agresszív, a sebességtúllépést jelző figyelmeztetés idegesítő, és bár a vezetőfigyelő rendszer nekem rendben volt, úgy tűnt, nem kedveli az utastárs arcvonásait (megerősíthetem, hogy ő nem volt elterelődve). Mindezek kikapcsolása pedig egy olyan érintőképernyőn, amelynek feldolgozási képessége leginkább egy Nokia 3210-hez hasonló, nagyon gyorsan idegesítővé válik. Ez nem déjà vu – ez az új Toyota Urban Cruiser. Ha ez a kisebb testvér a bZ4X-nek ismerősnek tűnik, az azért van, mert nemrég vezettük a Suzuki eVitara-t, ami gyakorlatilag ugyanaz az autó.

A Toyota és a Suzuki mindketten elkötelezettek a „badge engineering” művészete mellett, azaz hogy különböző márkanevek alatt ugyanazt a modellt kínálják. Néhány éve a Suzuki elkezdte árulni a Corolla kombit és a RAV4-et Swace és Across néven, most pedig a Suzuki van soron, hogy viszonozza a szívességet.
Az Urban Cruiser név is ismerős lehet: 2008-ban a Toyota egy kevésbé inspiráló, magasabb Yaris verzióra használta ezt a nevet. Valamilyen szinten előre jártak a korukhoz képest, mert a B-szegmens crossoverek (mint a Yaris Cross) ma már rendkívül népszerűek, ám akkoriban nem hagyott nagy nyomot. Toyota reméli, hogy az új elektromos változat jobban teljesít majd. A japán cégek válasza a Kia EV3-ra, Skoda Elroq-ra és Renault Megane-re nagy részben a Suzuki fejlesztése, kismértékű együttműködéssel a közös alvázon.
Műszakilag nincs semmilyen különbség, bár az Urban Cruiser kapott egy enyhén eltérő orr-részt, amely a Toyota „Hammerhead” dizájnjegyeit viseli, és az utastérben is más anyagokat használnak.
Röviden: kétféle akkumulátor érhető el, mindkettő lítium-vas-foszfát kémiai összetételű – az egyik 49 kWh-s (47,8 kWh használható), a másik 61 kWh-s (59,8 kWh használható) –, és ezekhez vagy egy elsőmotoros, vagy kétmotoros, mindkét tengelyen hajtó verzió tartozik.
Az viszont biztos, hogy a négykerék-hajtású változat először nem lesz elérhető az Egyesült Királyságban, és az is valószínűtlen, hogy a kisebb akkumulátoros modell jelentős hatást gyakorol majd az eladási statisztikákra.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük