Mary úgy érzi, eljött az idő a változásra: új zenei korszakot nyitna, és magánéletét is hivatalos keretek közé terelné. Hosszú út vezetett idáig, de most először úgy nyilatkozott: „Készen állok az oltár elé állni.”
VIA Story
Ez is érdekelhet:
Be kell vallanunk, hogy bár egy kanyargós országúton haladva a karosszéria dőlése nem vészes gyors kanyarokban és irányváltásoknál, a könnyű kormányzás nem ébreszt túl sok bizalmat, és a fékpedál is gyenge kezdeti harapással dolgozik. Erősebben nyomva ugyan zökkenőmentes az átmenet a regeneratív fékezés és a hagyományos tárcsafékek között – legalábbis az lenne, ha nem lenne az a folyamatos nyekergés, amit mi tapasztaltunk.
Apropó, az új Austral szélesebb Michelin e.Primacy abroncsokon gördül, amelyek nemcsak a kezelhetőséget hivatottak javítani, hanem az üzemanyag-hatékonyságot is növelik. Az elgondolás helyes, viszont már enyhe gázadásra is csikorognak kanyarban, így egy békés vidéki autózás hangulatában inkább egy autós üldözésre emlékeztet a The Sweeney-ből.
Autópályás közlekedés és hosszabb utak kényelme
Hiába tett megannyi lépést a Renault az Austral finomhangolása érdekében, autópályán gyors tempónál azonnal felfigyeltünk a szélzajra, ami az új – elvileg áramvonalasabb – visszapillantó tükrök környékéről jött. Emellett vibrációkat is éreztünk, amelyek a kormánykeréken és az üléseken keresztül jutottak el hozzánk, és még a nagyon sima útfelületen is számottevő volt a gördülési zaj.
Az Austral eredeti formaterve nem igazán illett a Renault aktuális modelljeinek arculatába, ezért a mostani ráncfelvarrás során markánsabb, karakteresebb megjelenést kapott, a Rafale inspirációját követve. Újak a lökhárítók és a hűtőrács is, bár néhány közös stíluselem megmaradt, például a nyíl alakú nappali menetfények. A motorháztető és a csomagtérajtó is új, ahogy a karcsúbb hátsó lámpák is, amelyek különleges mintázatot kaptak. Az „Esprit Alpine” kivitelekhez pedig új keréktárcsa-dizájnok is járnak.
Míg a külső megjelenésen sokat csiszoltak, a belső tér alig változott – szerencsére, hiszen ez korábban is az Austral egyik erőssége volt. Kiemelkedő az autó Google-alapú OpenR Link infotainment rendszere, amely továbbra is az egyik legjobb a kategóriában. Gyors, logikus és könnyen kezelhető, egy hatalmas, 12 colos álló érintőképernyőn fut, kiegészítve egy 12,3 colos digitális műszeregységgel a vezető előtt. Szerencsére nem minden funkció van a képernyőre száműzve: az alsó sorban fizikai billenőkapcsolók állnak rendelkezésre a klímavezérléshez.
Az utastér összességében még mindig kellemes látványt nyújt, sok a puha tapintású felület, de az újonnan érkezett tesztautónkban némi recsegést tapasztaltunk a műszerfal burkolatánál. A magas fényű fekete betétek gyorsan karcolódnak és porosodnak, és bár az összkép hozza az elvárt szintet, a műszerfal alsó részén, illetve az ajtók belső felületén már keményebb műanyagokat találunk, az állítható szellőzőrostélyok pedig kissé gyengének hatnak.
Minden Austral változatban alap a 12 colos középső érintőképernyő, amely a Google-alapú OpenR Link rendszert futtatja – ugyanazt, amelyet az új Scenic E-Tech és a Renault 5 is használ. A kijelző mögött egy gyors Qualcomm Snapdragon processzor dolgozik, aminek köszönhetően ez a leggyorsabban működő infotainment rendszer, amit eddig Renault-modellekben láttunk. A válaszidő rendkívül gyors, és a beépített Google Térkép is megbízhatóan működik.
A hangvezérlés is kiválóan integrált, ahogy azt a Google rendszereitől már megszokhattuk – akár az otthoni okoseszközeidet is vezérelheted az autóból. A grafika éles, a kezelőfelület pedig modern, különösen ott, ahol a Google-jelenlét kifejezetten látványos (pl. térképek a fő kijelzőn és a műszeregységben is). Összességében az egyik legjobb infotainment rendszer ebben a kategóriában.
Az új grafikai megjelenés mellett több mint 50 alkalmazás érhető el a Google Play Áruházból, és a Renault egy arcfelismerő kamerát is beépített, amellyel a sofőr saját profilja automatikusan betöltődik – ez különösen hasznos lehet, ha többen használják ugyanazt az autót. Ez a funkció várhatóan a jövő év elején érkezik az Egyesült Királyságba.