Tömegszerencsétlenség a Balatonnál!

Kerülte a környéket, éveken át gyötörte a lelkiismeret, bár tudta, nem az ő hibája volt. A busz figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, a mozdonyvezető mindent megtett, amit emberileg lehetett – de a fizika könyörtelen volt.
„Fölálltam a fülkében, és amit akkor láttam… azt senkinek nem kívánom. Viaszszürke arcok, halálos csend. Csak annyit tudtam kinyögni: segítség…
A tragédia hangjai ma is visszhangzanak benne: a törött üveg, a fékcsikorgás, és a siralmas némaságot megtörő tűzoltó-szirénák.
A siófoki vasúti átkelőt azóta is sokan „az átkozott átjárónak” nevezik – a vasút és az emlékezet örök sebhelyeként.

VIA TV2

Ez is érdekelhet:

A Kia 2010-ben, a harmadik generációs Sportage modellel ismerte fel a kicsit meredekebb vonalú SUV-kupék iránti növekvő igényt. Bár a legújabb változatot sosem határozták meg hivatalosan ilyen értelemben, mégis lényegében ugyanarról van szó: egy dizájnorientált termékről, amely nem kínál annyi utashelyet, mint a szögletesebb, közepes méretű riválisok, mint például a Toyota RAV4.

Ha mérőszalagot veszünk az új autó belterére, gyorsan találunk erre bizonyítékot. Az egyik tesztautónk, a csúcsmodell GT-Line S, amely a Kia panorámaszélvédős üvegtetőjével van felszerelve, mindössze 920 mm-t kínál a hátsó ülés párnája és a tetővonal között, ami valójában csak annyi fejteret biztosít, mint egy közepes méretű ferdehátú. (A RAV4 80 mm-rel többet kínál.) A lábtér persze bővebb, de ennek ellenére valószínűleg nem ez az a családi autó, amelyet felnőtt gyerekek szállítására keresnél.

A frissítés megszüntette a Kia belső terében alkalmazott fényes fekete műanyagok nagy részét, amelyek hajlamosak voltak az ujjlenyomatokra és foltokra.

A második sorban a felnőtteknek nem igazán megfelelő tér mellett azonban az autó belső tere egyértelmű vizuális érdeklődést és ambíciót mutat. Figyelemfelkeltő dizájnelemek, mint például a tomahawk formájú légbeömlők és a szélesképű műszerfal-infotainment „repülőpanel” magukra vonják a figyelmet. Bár néhány olcsóbb, keményebb érzésű öntvény könnyen megtalálható, a többi belső tér éppen elég ahhoz, hogy jó összbenyomást keltsen.

A vezetőülés kényelmes, jól kialakított ülőpárnával, amely támogatja a combokat, és megfelelő oldaltámasztással rendelkezik. Az irányítási elrendezés ergonomikusan van megtervezve, és tiszta látást biztosít a kormány mögötti digitális műszeregység számára, amely rendkívül élesen és világosan jeleníti meg a grafikákat.

Az infotainment rendszer, amely a műszerfal bal oldalán található, viszonylag könnyen navigálható: főként érintőképernyős vezérlésű, de egy sor gyorsbillentyű (amelyek funkciója átállítható, hogy fűtési és szellőztetési vezérlőkké váljon) segít abban, hogy egyszerűbb legyen a kezelés.

A második sorban a Kia hasznos és könnyen elérhető táskatároló akasztókat és USB-C töltőportokat kínál az első ülések hátlapján, ami egy szép apróság. A csomagtér hátsó része általában jó, bár a második sor üléseihez mért 850 mm-es rakodótér hossza 110 mm-rel rövidebb, mint a RAV4-é.

A csomagtér padlója alatt hasznos tárolóhelyek találhatók, és van egy tárolóhely a rolós csomagtérajtó fedele számára, ha azt eltávolítják, valamint további táskatároló akasztók és egy 12V-os áramforrás.

A rakodóhelyek tekintetében kissé csalódást keltő, hogy a hátsó ülések nem hajthatók teljesen laposra, ami további bizonyíték arra, hogy ez nem a legpraktikusabb autó a kategóriájában.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük