Sorban dőlnek ki a mai 40–50–60 évesek!

Aztán amikor jön a diagnózis – daganat, infarktus, cukorbetegség –, hirtelen mindent megbánnak. Csakhogy sokszor már nincs visszaút. És ekkor jön a felismerés: évekig dolgoztak a saját pusztulásukon. Nem a világ, nem a sors, nem a politika tette tönkre őket. Ők maguk voltak azok. Saját kezűleg rombolták le mindazt, amit meg kellett volna őrizni.
Ez a generáció egyetlen dolgot nem ért meg: az egészség nem örök. A test nem bír el mindent. És ha most nem állnak meg, ha nem változtatnak, akkor nem lesz nyugdíjas évek nyugalma, csak szenvedés és bánat. Az ébresztő régóta szól. Most már ideje felébredni.
TE MIT GONDOLSZ? VALÓBAN ILYEN EZ A KOROSZTÁLY?

VIA MSN

Ez is érdekelhet:

Bár az EV3 nagyobb akkumulátorral és magasabb saját tömeggel (tesztelve 1858 kg) rendelkezik, mint a Niro EV, továbbra is ugyanazt a 201 lóerős motort használja. Ez egy kicsit csalódást okozhat, és valóban az EV3 egy kicsit lassabb egyenes vonalban, mint a könnyebb Niro EV (1739 kg), de a 7,6 másodperces 0-100 km/h idő még mindig bőven elég gyors egy mainstream crossover számára. Bár a rövidebb hatótávú riválisok, amiket teszteltünk, mint a 58 kWh-s Cupra Born és a Smart #1 gyorsabbak, az EV3 még mindig megelőzi a Renault Scenic-et.

Amikor 6%-os akkumulátor töltöttséggel teszteltük (ami kevesebb, mint a legtöbb alacsony töltöttségű tesztünk), az EV3 valóban elvesztett valamennyit a teljesítményéből, különösen 110 km/h felett. Még így is, csupán fél másodpercet maradt el a hivatalosan írt 0-100 km/h időtől (8,4 sec a 7,9 sec helyett), tehát ez nem aggasztó.

Még akkor is, ha kikapcsoljuk a túllépési figyelmeztetőt, az autó bimbog, amikor a sebességkorlátozás változik. Ez apró bosszúságnak tűnhet, de az autóvezetés évtizedei során megtanultam, hogy egy ilyen hang jelzi, hogy valami nincs rendben, és egy rövid Pavlovi pánik reakciót vált ki belőlem. Idővel zavaróvá válik.

Illya Verpraet, újságíró
Nem teszteltünk standard hatótávú, 58,3 kWh-s változatot, mivel a Kia nem számít arra, hogy ez lesz a legnépszerűbb modell az Egyesült Királyságban, de szokatlan módon ez az alapváltozat a leggyorsabb verzió. A Kia saját adatai szerint 0,1 másodperccel jobb a Long-range változat 0-100 km/h idején, mivel ugyanazt a motort használja, de 85 kg-mal könnyebb.

Az EV-kkel kapcsolatban a vezethetőség számít, nem a brutális teljesítmény. Ahogy azt a Kia már megszokhattuk, ezen a téren is kiemelkednek, különösen a regeneratív fékezés feletti irányításon. Míg más gyártók csak alacsony és magas regen módot kínálnak, a Kia lehetőséget ad arra, hogy az autót pontosan úgy vezesd, ahogy szeretnéd, a kormányon lévő váltókarokkal.

Három alapvető szint közül választhatsz. Ezen kívül a bal oldali váltókar lenyomásával egypedálos vezetést aktiválhatsz (míg a regen erőssége továbbra is állítható), míg a jobb oldali kar lenyomásával adaptív módot kapcsolhatsz be. Mindezek fokozatosak és kiszámíthatóak.

Amikor a fékpedált használod, az EV3 ugyanazt a könnyed vezethetőséget tartja fenn. A pedálérzet kissé puha a tetején, de nagyon könnyen modulálható. Kiválóan teljesít vészfékezéskor is. A száraz úton 70 mph-ról 1,5 méterrel kevesebb volt a fékútja, mint a Renault Scenic-ének. Az esős teljesítmény még lenyűgözőbb: 70 mph-ról 50,5 méteren megállni 10 méterrel rövidebb, mint amit a legtöbb autóval mérünk. Az autó jól tapad, és a karosszéria nem dől túlzottan, de az EV3 első tengelyének közvetettsége miatt kicsit lassú érzés, amikor lelkesedéssel belefordulsz egy kanyarba. A kormányzás sem nehezedik el igazán, ahogy egy kis terhelést helyezel a futóműre.

Matt Saunders, újságíró
A tesztautóban nagyon jó tapadást és fékútakat tapasztaltunk esőben, de száraz úton kicsit közvetlenebb érzésre számítottunk volna. Ez úgy tűnik, mintha az autó gumik az esős körülményekre lettek optimalizálva, és kíváncsi vagyok, hogyan teljesítene más gumikkal.

A Kia mérnökei láthatóan elsősorban a biztonságra és stabilitásra összpontosítottak, ami egy ilyen autó esetében érthető. Különösen a vonóerő- és stabilitás-ellenőrző rendszerek sokat fejlődtek a Niro EV-hez képest. Míg az könnyen megpörgethette az egyik belső kereket, amikor a vezető erőteljesen gyorsított egy szűk kereszteződésből, az EV3 rendszerei gondosan adagolják a teljesítményt, így sosem törik meg a tapadás, és a vezető szinte nem is érzi az beavatkozást.

Az EV3 ezt a kompozíciót megőrzi akkor is, amikor száraz és esős kezelhetőségi teszteken provokálják, és ismét bizonyítja, hogy esős időben különösen jól tapad a csúszós utakon. A rendszerek teljesen kikapcsolhatók, ilyenkor az EV3 meglepően hajlamos lesz a túlkormányzott viselkedésre a pályán.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük