Gyászhír: A megvakított kemecsei édesanyáról van szó!

„Mama olyan volt, mint egy szent” – emlékezett vissza Gabriella bátyja, Róbert. – „Szegénységben nevelkedett, de mindenkit szeretettel vett körül. Egyik gyermeke elvesztése óta viselte a fájdalom keresztjét. Mégis ő tanított meg bennünket hinni, kitartani, szeretni. Amikor már mindenki feladta, még akkor is remélt.” A nagymama egy hónapja még a halál torkából tért vissza – szent olajjal kenték meg, és másnap kinyitotta a szemét. De a remény rövid életű volt. Szombat hajnalban a szíve örökre elcsendesedett.

VIA magyarokklubja

Ez is érdekelhet:

A Citroen tanult korábbi modelljeiből, és a C5 X infotainment rendszere az eddigi egyik legjobb próbálkozásuk. Kezdésként fizikailag elérhető légkondicionáló kezelőgombokat kapunk, így nem kell a kijelzőn vacakolni csak azért, hogy feljebb vegyük a hőmérsékletet. Bár bizonyos, túlzottan „gondoskodó” vezetéstámogató funkciók kikapcsolásához be kell lépni a menübe, a Citroen ezt is megkönnyíti egy dedikált fizikai gyorsgombbal, amivel azonnal eljuthatunk a megfelelő menüponthoz. Egy mellette lévő gomb visszavisz a rendszer főképernyőjére. Ez igazi dicséret a Citroennek.

A telefon párosítása egyszerű, bár a kabinban csak USB-C portokat találunk, ha kábellel szeretnénk csatlakozni. A Bluetooth jól működik, a tesztautónkban nem voltak megszakadások, az Apple CarPlay pedig kifogástalanul működött. Bár van vezeték nélküli töltőpad, nálunk inkább csak melegedett tőle az iPhone, töltést szinte nem is tapasztaltunk.

A menük navigálása egyszerű, a kijelző pedig egészen jól reagál. Talán a Skoda Superb rendszerét találjuk egy kicsit intuitívabbnak, de nehéz panaszt tenni a Citroen megoldására. A legtöbb modellhez 12 colos képernyő jár, bár a költséghatékonyabb You! kivitel egy picivel kisebb, 10 colos kijelzőt kap, de ugyanolyan funkciókkal. A C5 X kimondottan kifinomult belső tere miatt még a halkabb podcastok is tökéletesen hallhatók, és a tesztautónkban lévő nyolc hangszórós rendszer hangminősége is bőven elfogadható volt.

A kényelem és a praktikum a C5 X fontos erényei közé tartozik, és mindkét téren jól teljesít. A csomagtartó mérete és formája is hasznos, a Citroen pedig nem feledkezett meg a hagyományos, jól bevált megoldásokról sem, miközben egy szemrevaló, tapintható anyagokkal teli kabint alkotott. Az autó a márka nagyobb modelljei közé tartozik, ezért bőséges hely jut az utasoknak és a csomagoknak egyaránt, plusz apró trükkök könnyítik meg a mindennapi használatot. Nem a különlegességekben rejlik, inkább az alapok tökéletesítésében, például sokféle ülésállítással és elegendő térrel a hátsó utasoknak fej- és lábtérben egyaránt.

A C5 X hossza 4805 milliméter, szélessége 1865 milliméter (tükrökkel együtt 2062 mm), magassága pedig 1485 milliméter, ötfős üléssel és 485-545 liter közötti csomagtérrel rendelkezik. Bár a Skoda Superb ellenfele, kicsit kevesebb helyet foglal az úton; körülbelül 10 centivel rövidebb annál. Széltében valamivel nagyobb, de az SUV-stílusú műanyag burkolatok inkább csak optikai csalódást keltenek, magasságban szinte megegyezik a Skodával. A Citroen nem közöl hivatalos hasmagasságot a C5 X-ről, de ha komolyabb terepre vágyunk, akkor inkább a C5 Aircross vagy a Berlingo lehet jobb választás.

Az ötüléses C5 X-ben a hátsó középső ülés, mint sok más autóban, inkább csak egy keményebb rész a két szélső között, de a fej- és lábtér minden utas számára bőséges. Az első ülések jó állítási lehetőséget kínálnak, és maguk az ülések is kényelmesek, főleg ha kedveljük a puhább, „beülős” stílust. Egyetlen hátránya, hogy a teljesen fekete belsővel szerelt modellek kicsit sötétnek, szűkebbnek érződhetnek, különösen hátul.

A csomagtér mérete a választott hajtáslánctól függően változik: a benzin- és a hagyományos hibrid modellek 545 literesek, míg a plug-in hibrid változat 485 litert kínál. A nagyméretű ötajtós csomagtérajtó könnyű hozzáférést biztosít, és a plug-in verzió csomagtérpadlója alatt található egy kis rekesz a töltőkábelnek. Az enyhén lejtős tető miatt nem ér fel egy kombi hasznosságához – például egy nagyobb kutyát nem biztos, hogy szívesen tennénk be – de a heti bevásárlás vagy egy kéthetes nyaralás bőven belefér.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük