Úgy beszéltek idős édesanyámmal a kórházban, mint a kutyával

Egyesek szerint, ha valaki már nem „aktív korú”, kevésbé fontos a gyógyítása, főleg, ha nem tud hangosan fellépni a saját érdekében.
„Az édesanyám nem panaszkodós típus, mindig is türelmes volt. De amikor már sírva hívott fel, hogy senki nem figyel rá, tudtam, lépnünk kell” – mondja a lánya.
A magánkórházban ezzel szemben tisztelettel, türelemmel, és ami a legfontosabb: hozzáértéssel bántak az idős hölggyel. Ma már jól van, újra tud járni, és bár testileg felépült, a lelki sebek még sokáig vele maradnak.
Az állami rendszer túlterhelt, ez igaz. De ez nem lehet mentség az embertelenségre. Amíg az életkor egyenlővé válik a lemondással, addig nem beszélhetünk valódi, mindenki számára elérhető egészségügyről.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

A Mazda RX-8 megjelenése 2003-as bemutatásakor is feltűnést keltett, és futurisztikus dizájnja ma is frissnek hat, egyedi megjelenést kölcsönözve az autónak. Kompakt méretei is hozzájárulnak vonzerejéhez, de a részletmegoldások terén sem kötött kompromisszumot a gyártó. Az utastérben kagylóülések találhatók, amelyek fejtámláiba forgótárcsás dugattyú formájú betéteket integráltak, a műszerfalon pedig zongoralakkos díszítések teszik elegánssá a belteret. A szokatlan négyszerkezetes ajtókialakítás nem csupán látványos, hanem valóban meglepően tágas belsőt rejt.

Ez valóban egy olyan kupé, amely családi autóként is használható. Az utastér tágas, sok a tárolóhely, az irányító- és kezelőszervek elrendezése pedig a Mazda újabb modelljeinél megszokott logikát követi, mint például a Mazda6 esetében. Az árak alacsonyak, a felszereltség viszont magas szintű, így az RX-8 kifejezetten vonzó ajánlatnak számít.
A középoszlop nélküli négyajtós kialakítás ellenére az RX-8 masszív és biztonságos autó. Elöl és oldalt is találhatók légzsákok, minden változat rendelkezik kipörgésgátlóval. Ugyanakkor érdemes figyelni a motor állapotára. Ha az autót intenzíven használták, 130 ezer kilométer körül nagyobb szervizre lehet szükség, mivel a dugattyúk széleit érő érintkezési felületek elhasználódnak és cserére szorulnak. A motor emellett sok olajat fogyaszt, és ha sokat használják városi forgalomban, könnyen elszennyeződhet, amitől nehézkessé válik az indítása.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük