Kathi Béla nem csupán sportoló volt – tanítványokat, rajongókat, barátokat hagyott maga után. Személyisége, embersége és elszántsága mély nyomot hagyott azokban, akik ismerték. Generációk számára jelentett inspirációt, és halálával hatalmas űrt hagyott maga után a magyar sportéletben. Neve és példája azonban tovább él azokban, akik hozzá hasonló szenvedéllyel építik testüket – és jellemüket.
VIA borsonline
Ez is érdekelhet:
Teljesítmény szempontjából a Tonale messze felülmúlja a Dustert. A plug-in hibrid Q4 változat 271 lóerős rendszerteljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal bőven elegendő minden helyzetre, míg a Duster legerősebb motorja, a 150 lóerős TCe 1.3 benzinmotor is „csak” 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, ami ugyan korrekt, de a Tonale élénksége mellett visszafogottnak hat. Az alacsonyabb teljesítményű Dacia változatok még ennél is lassabbak, és az alap 1.0 literes motorok érezhetően gyengébbek.
Üzemanyag-fogyasztás terén érdekes módon mindkét modell tud kedvező értékeket produkálni, de más módon. A Tonale plug-in hibrid változata akár 217 mpg (kb. 1,3 l/100 km) fogyasztást is elérhet, miközben akár 42–50 km-t is képes tisztán elektromosan megtenni. Ha valaki rendszeresen tölti az autót, jelentős üzemanyag-megtakarítást érhet el. Ezzel szemben a Duster a gázüzemű (LPG-s) Bi-Fuel változattal tűnik ki: bár 13,8 másodperces gyorsulása szerény, a 44,1 mpg (kb. 5,4 l/100 km) fogyasztása kedvező, és az LPG alacsony ára miatt a hosszú távú fenntartási költségei nagyon alacsonyak.
Adózás és fenntartási költségek szempontjából a plug-in Tonale Q4 szinte verhetetlen céges használatra. Az alacsony, 8%-os „Benefit-in-Kind” adókulcs miatt egy középosztálybeli alkalmazott akár évi 700 font alatt is megúszhatja az autó magánhasználatát, míg a Duster magasabb kibocsátása miatt nem részesül ilyen előnyökből. Ugyanakkor a Duster induló ára jóval alacsonyabb – kevesebb mint fele a Tonale-nak –, és még a magasabb felszereltségű modellek is megfizethetők maradnak.
A belső tér tekintetében a Tonale prémium érzetet kelt: az Alfa Giulia és Stelvio modellekből átvett részletek, az alumínium váltófülek, a 12,3 hüvelykes digitális műszeregység és a 10,25 hüvelykes központi kijelző igazán modern hangulatot teremtenek. Ezzel szemben a Duster belső tere inkább funkcionális, mint elegáns. Bár a frissített változatban javítottak az anyagminőségen és megjelent az érintőképernyő (a középső és felső felszereltségi szinteken), az összhatás továbbra is egyszerű és kissé elavult, ami viszont a megbízhatóságot és az egyszerű használatot hangsúlyozza.