Elfelejtheted a „mustár+kenyér” kombót! Tekerd leveles tésztába és szórd meg sajttal, készíts belőle pikáns paradicsomos-paprikás ragut, vagy dobj fel vele egy rakott krumplit. Kerti partin? Grillezve, hagymás chutney-val verhetetlen. Tudtad, hogy a világ leghosszabb virslije több mint 5 kilométer volt? És hogy már vegán, csökkentett zsírtartalmú változatok is léteznek? A virsli nem unalmas, csak a fantáziánk szab határt!
VIA MM
Ez is érdekelhet:
Magasabb sebességnél viszont már jelentősebb az abroncs- és menetzaj, különösen autópályán. A frissített vezetéstámogató rendszer viszont pozitív élményt nyújt: képes a sávban tartani az autót, önállóan sávot váltani és biztonságosan elkerülni az oldalról közelítő járműveket. A 0–100 km/h-s gyorsulás 7,8 másodperc, ami ugyan egy kicsit lassabb, mint az e-Niro-nál, de továbbra is dinamikusnak számít a hagyományos hajtású autókhoz képest.
A 64,8 kWh-s akkumulátor legnagyobb hatótávolsága 285 mérföld, ami csak három mérfölddel több, mint az e-Niro esetében, így kissé csalódást keltő, hogy nem lépte át a 300 mérföldes álomhatárt. Ugyanakkor más versenytársakhoz viszonyítva még mindig versenyképes, ráadásul a Niro EV hatékonyabb működést mutatott például az MG4 EV-hez képest. A gyorstöltési teljesítmény viszont csalódást keltő, hiszen a maximum 72 kW-os töltési sebesség még az elődmodell 77 kW-jától is elmarad, míg más riválisok már bőven 100 kW feletti értékeket tudnak. A 10–80 százalékos töltés legalább 45 percet vesz igénybe. Egy pozitívum viszont, hogy a navigációs rendszer segítségével előkondicionálja az akkumulátort a gyorsabb töltés érdekében. Otthoni töltéssel (7,2 kW-os fali töltőről) nagyjából kilenc és fél órát vesz igénybe a teljes feltöltés.
A Niro EV a legdrágább a modellcsaládon belül, viszont a szolgálati autók esetében komoly adókedvezményt kínál, mivel csupán 2 százalékos a Benefit-in-Kind (BiK) adókulcsa, szemben a hibridek 25 és 8 százalékos értékeivel. Emellett nincs gépjárműadó (VED), és egyelőre mentesül a londoni dugódíj alól is, bár ez utóbbi kedvezmény 2025-ben megszűnik. A biztosítási besorolása a 28-29-es csoportba esik, ami hasonló a Cupra Bornhoz vagy a Renault Megane E-Tech-hez. Értékállóság szempontjából három év és 36 000 mérföld után a Niro EV az eredeti értékének 55–57 százalékát tarthatja meg.
A beltér és a technológia szempontjából a Niro EV hatalmas előrelépés az e-Niro-hoz képest. A külső megjelenése sokkal karakteresebb és dinamikusabb, belül pedig az EV6 inspirációja egyértelmű: dupla kijelzős műszerfal, kétfunkciós érintőpanel, amely klímavezérlésről infotainmentre váltható. A rendszer gyorsan és megbízhatóan reagál, de eleinte kissé zavaró lehet a menük közötti váltás. Az anyaghasználat korrekt, de a sötét műanyagok dominálnak, ami komorabb hangulatot kölcsönöz az utastérnek. A kezelőfelület logikus, az érintőképernyők élesek, a menük könnyen