Az elvált házastársak esetében az özvegyi nyugdíj igénylésének feltételei is szigorodnak.
Az ideiglenes özvegyi nyugdíj csak akkor járna, ha a válás után a házastárs tartásdíjat fizetett vagy bíróság által megállapított tartásdíjban részesült. Emellett a törvényjavaslat szerint csak azok részesülnének özvegyi nyugdíjban, akik a különélést követően 10 éven belül jogosultak voltak, és tartásdíjat is kaptak.
A törvényjavaslat egy másik fontos módosítása, hogy ha valakinek a házastársa már nyugdíjkorhatárt betöltött a házasságkötéskor, akkor csak akkor lesz jogosult özvegyi nyugdíjra, ha a házasságban gyermek született, vagy a házasság legalább öt évig fennállt. Alternatívaként a házasság és az előző élettársi kapcsolat együttes hossza is elérheti a tíz évet.
VIA Tudasfaja
Ez is érdekelhet:
Ha inkább a fronthajtású, mild‑hibrid Tonale érdekel, az új, négyhengeres, 1,5 literes benzinmotor egy hétfokozatú duplakuplungos váltóval és egy 20 lóerős villanymotorral dolgozik együtt. Ez a hajtáslánc összesen 158 lóerőt ad, és lehetővé teszi, hogy az autó induláskor, alacsony sebességnél vagy parkolás közben villamos energiával működjön.
Mindkét változat ugyanazokban a három felszereltségi szinten kapható – Ti, Veloce és a különleges Indítókiadás Edizione Speciale –, és a plug-in hibrid modell ára körülbelül 6 000 fonttal magasabb a normál Tonale-hoz képest. A szériafelszereltség hosszú listával rendelkezik, ahogy az ebben az árkategóriában elvárható. Minden változat LED fényszórókkal, tolatókamerával, motorosan nyíló csomagtérajjal, kulcs nélküli nyitással, 18–20 colos könnyűfém kerékfelnikkel, 12,3 colos digitális vezetői kijelzővel és 10,25 colos központi érintőképernyővel, valamint Apple CarPlay és Android Auto támogatással érkezik.
Habár a Tonale technikailag a Jeep Compass alapjaira épül, és bizonyos hajtástechnikai megoldások is közösek, ez az autó nem veszít olasz eleganciájából. Egyedi futóműbeállítást kapott, frekvencia-szelektív lengéscsillapítókkal, amelyek kiegyensúlyozottan nyújtanak sportos és komfortos élményt egyaránt. A csúcs Veloce felszereltség adaptív lengéscsillapítókat is kínál, amelyeket a „DNA” vezérlőgombján keresztül külön lehet szabályozni. Így még dinamikus módban is képes a simább közlekedésre a „bumpy road” (egyenetlen út) mód, ami elengedhetetlen az átlagos utak kényelmes leküzdéséhez. A nagyobb kerekek (18–19″) ugyan élénk látványt nyújtanak, de valamivel több zajt is beengednek a kabinba, akárcsak az utastérben átszűrődő légáramlás. A kormányzás könnyű és közvetlen, élénk reakciókkal.